Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Familjens skuta: Eldaren

Startat av andreaseldh, 17 maj 2021 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Här ser vi början av styrhyttens sneda vägg, en löjligt hög tröskel, skjutdörr och början på ett rött golv. Det var en riktigt trevlig Wedge Plate jag hittade! Synd att den inte finns i halva storleken och LGB. Den sneda väggen sitter fästad med gångjärn i framkanten och trapping baktill, 2357. Skjutdörren går ner i ett hål på utsidan, överkanten tänkte jag fästa med 30586 som ligger vid sidan om. Än så länge planerar jag att inte inreda ruffen, så där finns det plats för pelare som håller upp taket.

andreaseldh

Anteckning till mig själv: Har hittat ett ankare som passar, 2564 i Flat Silver.

andreaseldh

Lanternor!

Jesperrydhog

Riktigt härligt ser ut. få vara med skutan :D ;). Kul grejer du gör.

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 22 maj 2021 kl. 17:21
Lanternor!

Jag var utsocknes och satt vid föräldrarnas dator som bara hade LDD installerat. Alla dessa bitar finns tyvärr inte i Pearl Gold, så det får bli Reddish Brown istället. Vi putsade aldrig mässingen...

andreaseldh

Fyra versioner av ruffönster ute på remiss!

Skafte

Det vore ett märkligt utslag om beredningen kommer fram till annat resultat än version 3, liggande mörkblå, det är klart bäst.

Kul att följa bygget!

Ozp

Håller med. Nr 3 är snyggast

Emma

Ja, liggande mörkblå!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 23 maj 2021 kl. 10:55
Det vore ett märkligt utslag om beredningen kommer fram till annat resultat än version 3, liggande mörkblå, det är klart bäst.

Kul att följa bygget!

För en gångs skull håller jag med Skafte.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 maj 2021 kl. 14:17
Citat från: Skafte skrivet 23 maj 2021 kl. 10:55
Det vore ett märkligt utslag om beredningen kommer fram till annat resultat än version 3, liggande mörkblå, det är klart bäst.

Kul att följa bygget!

För en gångs skull håller jag med Skafte.

Vi har väl alltid samma uppfattning om allt? Eller ofta i alla fall. Ibland. Nån gång.  :-*

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 23 maj 2021 kl. 15:54
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 maj 2021 kl. 14:17
Citat från: Skafte skrivet 23 maj 2021 kl. 10:55
Det vore ett märkligt utslag om beredningen kommer fram till annat resultat än version 3, liggande mörkblå, det är klart bäst.

Kul att följa bygget!

För en gångs skull håller jag med Skafte.

Vi har väl alltid samma uppfattning om allt? Eller ofta i alla fall. Ibland. Nån gång.  :-*

Jo, jag skojade lite. Vi är ju som bröder.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Tack för alla glada tillrop och remissvar! Tyvärr bestämde sig ordföranden (kapten pappa) för alternativ 1: Stående mörkblå. Och jag som ska bygga har inget emot att det blir enklare!

Dagens detalj är takfönstret och mastfoten!

andreaseldh

Topplanternan är fästad direkt på masten!

andreaseldh

#29
Anteckningar till mig själv!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.