Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

Citat från: teabox skrivet 17 december 2010 kl. 09:36
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 december 2010 kl. 08:33
Terminator 2. :D

Karaktären heter "T-1000", men det var ju inte frågan...

Korrekt :)

Citat från: Silence101 skrivet 17 december 2010 kl. 08:24
Vet vilken film, men vet inte namnet på karaktären!!!!   >:(

Synd att du missförstod frågan. Jag vill bara poängtera att bilden inte visade någon speciell scen ur filmen utan bara en karaktär.


:'(  :'( Det blev ju inte så bra. Jag misstolkade frågan denna gång. Jag får öva på läsförståelse.  :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 17 december 2010 kl. 10:59
Jag har faktiskt inte sett den  :P

OK, denna lär också vara ganksa enkel:

Snygg vig. Bra lösning på stolarna och passande ansikten på figurerna. Bra film, för övrigt, Slumdog Millionaire

Teabox

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 december 2010 kl. 10:55
Går den att bygga på riktigt? Rätt kul gubbe!

Robotarmdelen som sitter på kroppen finns inte i svart men i silver och det passar ju minst lika bra om inte bättre :)

Den vassa delen av armen heter i LDD "Dorsal fin 3.2mm", men kan inte hitta den biten på Bricklink. Har dock för mig att jag sett den i grått/silver någonstans.

Etzel

Citat från: teabox skrivet 17 december 2010 kl. 18:24
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 december 2010 kl. 10:55
Går den att bygga på riktigt? Rätt kul gubbe!

Robotarmdelen som sitter på kroppen finns inte i svart men i silver och det passar ju minst lika bra om inte bättre :)

Den vassa delen av armen heter i LDD "Dorsal fin 3.2mm", men kan inte hitta den biten på Bricklink. Har dock för mig att jag sett den i grått/silver någonstans.
Spike Flexible 3.5L, ligger under "Others" så det är inte så konstigt att den var svår att hitta.

Stigge72

Citat från: teabox skrivet 17 december 2010 kl. 18:24
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 17 december 2010 kl. 10:55
Går den att bygga på riktigt? Rätt kul gubbe!

Robotarmdelen som sitter på kroppen finns inte i svart men i silver och det passar ju minst lika bra om inte bättre :)

Den vassa delen av armen heter i LDD "Dorsal fin 3.2mm", men kan inte hitta den biten på Bricklink. Har dock för mig att jag sett den i grått/silver någonstans.

Robotarmen i svart passade ju bra till uniformen... Var ett tag sedan jag såg filmen, men jag har för mig att armen så långt var svart på honom också. Bladet har jag en hög av.. fanns gråa i t ex 5972.

Stigge72

Citat från: Ras 74 skrivet 17 december 2010 kl. 11:18
Do´h!

Skall se om jag kan få ihop en LDD lösning idag på jobbet.
Kommer inte ha tid efter det idag i alla fall.

Ska vi tolka det som att det inte blir något från Ras nu? Jag tänker iaf inte lägga upp någon ny just nu, och låter någon annan avgöra hur länge vi skall vänta.

Tobbe Arnesson

Jag tolkar det som han inte hade tid efter jobbet idag, men imorgon (lördag alltså, som det redan blivit)?

AndersI är domare om inte Ras ger besked.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 december 2010 kl. 00:27
Jag tolkar det som han inte hade tid efter jobbet idag, men imorgon (lördag alltså, som det redan blivit)?

AndersI är domare om inte Ras ger besked.

Det var närmast de två jag syftade på också. ;)

Skrytsson

Åh nej, vi får vänta en dag extra på en ny vinjett! Världen går under!  :o  ;)

Akki

Tycker det stressas lite väl mycket med nya viggar. Står i reglerna att man har en vecka på sig... : )

Silence101

Det känns som att det har gått en vecka nu  ::)

Och jag som har skapat min första wig nånsin, ligger här och väntar på att få visas.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Vi har redan brutit mot 'veckoregeln'! När AntonYmer dröjde fick han fredag-lördag-söndag på sig, så vi kan inte släppa Ras förrän tidigast kl. 00:00 måndag morgon.

Jag får väl uppdatera reglerna till att man måste komma med ny vig innan tredje dygnet förrunnit.

sweMezza

En kul regel vore att man får lika lång tid på sig att presentera en ny vig som det tog att gissa på den föregående. Då j-vlar blir det tempo...!

Eller så får fler chansen att gissa och bygga ;)

Ras 74

Ledsen att jag inte kommit med en ny VIG.
Om ni ger mig några minuter, så skall jag sätta ihop något nu direkt.

Tycker med annars att regeln skall ändras till ett par dagar eller något.
Men vad skall gälla då? Vem postar då istället?
Försten vinner?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

Ingen hann tycka till, så här kommer mitt bidrag  ;)
Ledsen att det tog sådan tid.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.