Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Den kan ju vara vart som helst. Öar finns det ju gott om. "Ö-land" kan vara en gissning ;)

Barbaroux


Jimmy

#4563

robinnilsson403

I åa ä e ö? Värmländska, för den som undrar.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

andreaseldh

Citat från: Barbaroux skrivet 17 april 2024 kl. 14:47Grön ö - Låter som Irland?

Rätt! Men ni andra hade trevliga gissningar utanför boxen!

lingonmirakel

Påbörjat det överambitiösa projektet att bygga en egen Ninjago City-modul med ett hotell modell större, en strand och ett par kiosker/restauranger.

I sann Ninjago-anda vill jag ha in en överdådig text på den högsta byggnaden (staden i filmen är full av gigantiska skyltar på fasaderna). Har därför prototypat en hotellskylt (står "HOTEL" på Ninjargon 🤓). Färgerna är temporära, funderar på pearl gold mot dark red eller dark green för den färdiga designen.

ninjargon-bokstäver.jpeg

Magnus den store

Har börjat skissa på en tennisbana till Borg-McEnroe. Använde plates och tiles för att få till proportionerna någorlunda. Det stämmer inte riktigt, än mindre om en minifigurs breda proportioner tas i beaktning.  ::)  Kommer nog blanda bricks, plates och tiles när den görs i plast. Färgerna kommer förutom blått och vitt, vara Medium Nougat och Dark Orange.

Tennis.png
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swestar

WIP
Klossat på denna några dagar  :)
Mechakub 001.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 01 maj 2024 kl. 00:42Har börjat skissa på en tennisbana till Borg-McEnroe. Använde plates och tiles för att få till proportionerna någorlunda. Det stämmer inte riktigt, än mindre om en minifigurs breda proportioner tas i beaktning.  ::)  Kommer nog blanda bricks, plates och tiles när den görs i plast. Färgerna kommer förutom blått och vitt, vara Medium Nougat och Dark Orange.

Tennis.png

Spännande med en tennisbana! Proportionerna ser ut att vara ungefär de som jag landade i.


[MOC] Tennis court
by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet Igår kl. 21:18Spännande med en tennisbana! Proportionerna ser ut att vara ungefär de som jag landade i.

Just det, du har gjort en tennisplan. Jag visste att jag sett det nånstans.

Min plan är 82 x 35 mätt i höjden av en plate. Korrekta dimensioner ska vara 78x36 fot, så det är inte riktigt rätt proportioner. Fot var lättare att omvandla till Lego-mått.

Mina servelinjer följer inte heller rätt förhållande. De delar i praktiken varje planhalva på mitten, men de ska egentligen vara ett par plates närmare baslinjen. Jag har också struntat i den lilla, lilla centerlinjen, eftersom jag roterat den delen av spelplanen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.