Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Citat från: Måns.S skrivet 07 juli 2010 kl. 22:48
Är det någon prisskillnad i ullared jämfört med andra butiker?

Som devva sa så kostar impulsseten 20 kr. Ett annat exempel som jag minns är 8057 som kostar 129 vanligtvis och 89 på Ullared. Med andra ord 40 kr billigare. Troligen så ligger de andra i 129-kronors klassen på nivå, dvs 89 kr. Bor man nära lönar det sig. Eller om man åker dit med en förälder/partner så att man slipper betala bensin.

tellblom

Köpte två 7747 på TRU Backaplan (289,50:-).. Hade två kvar och 37 på centrallager kvar igår vid sextiden.



swestar

Fick ett Prison Tower Rescue # 7947 av sambon idag ;D Vidare så har 4 st # 5610 Lego City Byggarbetare köps in för kommande projekt och av bara farten så blev det 2st Court Jester # 7953 också ;). Dessa 6 st gubbar köptes in på ica maxi för 49kr för 2st.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Fredrik

Idag vart det 21 cheerleaders
Och en clown. Ska sälja vidare dom sen på bl

Dreadcore

#139
Var åter igen på EKO:- och köpte följande minifigures:

Super Wrestler
Clown
Skater
Zombie
2 st Astronauter

Har nu alla 16, men ska nog köpa tre astronauter och tre zombies till.

Hjälpte även en pappa som var där för att handla till sina barn. Han blev intresserad av min "fusklapp" och tillsammans hittade vi de sista tre till barnens samling. Passade även på att göra lite reklam för Swebrick när jag ändå förklarade fusklappens härkomst :)

Kwagge

På posten kom det en Ferrari Enzo (8652)...

Inköpt på bricklink av Technic Fan i Sverige.. Bra pris o snabb leverans!


micke

Fick idag min 20016, Architecture White House.
Riktigt nöjd, för det är ett läckert set
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Sommer

Idag fick jag tag på en nästan komplett 375 för 250:- på Blocket. Ser fram emot att få hem den och kolla vad det är som saknas :)

AndersI

Två förvaringslådor till på Clas Olsson (99:- styck, se annan tråd). Har nu fem stycken. De här 'skåpen' med 24 små och 6 större fack är helt suveräna tycker jag. Speciellt om man tar priset i beaktande.

sweMezza

På hemvägen från semestern stannade vi till i München och besökte den LEGO Store som ligger där. Som väntat många LEGO modeller i butiken och ett stort utbud av de exklusiva modellerna. Priserna var sådär. Bättre än S@H och ju dyrare set desto bättre förtjänst. Den stora överraskningen var att de hade flera Architecture modeller i butiken, trodde bara de fanns i USA. Pick-a-Brick är en klar höjdare. Hade gärna sett mycket mer bitar att välja mellan. Plockade bara en stor behållare men oj vad mycket små bitar man kan fylla den med...

Listar inköpen samt pris nedan:

852921: Knights Battle Pack
€12,99
852922: Dragons Battle Pack
€12,99
8214: Lamborghini Polizia
€54,99
8089: Hoth Vampa Cave
€49,99
21002: Empire State Building
€19,99
21003: Seattle Space Needle
€19,99
21004: Solomon Guggenheim Museum
€34,99
21005: Fallingwater
€79,99
10210: Imperial Flagship
€149,99

Jag köpte två styck av 21002: Empire State Building och 21003: Seattle Space Needle. Tänkte kolla om någon här var intresserad, annars åker de ut på Tradera.

Eftersom jag handlade för över €50 fick jag en
2855028: Exclusive Spaceman Magnet

Jag försökte få två rymdgubbar eftersom jag gjorde två köp. Lambon och Hoth Vampa hoppade jag först över men efter första inköpet ångrade jag mig och tog dem också. Det var ju bara en gubbe per kund, hade jag tänkt lite först skulla jag ha skickat in någon annan  ::). Å andra sidan vet jag inte om jag ens vill ha den jag fick.


Pekblom

Tack vara ett tips från "freeedrik" här på swebric hittade jag en batmobil ( 7784 ) i en leksaksaffär.
Kanske lite dyrt  (999:- ) men jag har länge velat bygga en.

Måns.S

Den ser ju helt klart häftig ut. Den är väl ganska stor(?), å den finns ju inte i butik i vanliga fall så 1000-lappen är väll ett bra pris

Skrytsson

Köpte 10 st exemplar av 8014 Clone Walker Battle Pack på rea för 99 kr/st (dvs 990 totalt). Nu ska det till att bygga en efterlängtat Clone Trooper-armé. Har avstått från det länge pga prismässiga skäl, BL-priserna är ju inget vidare på vanliga troopers trots det stora antal som måste finnas på marknaden (är väl andra eä jag som också vill samla tvåsiffriga antal av dessa).

Har även fått hem Lego Trucken 3221 från tyska Amazon där den var sänkt till 20 Euro - ett mycket humant pris.

Slutligen har även jag fått tag på klassikern Café Corner. Lyckades norpa en på BL för ett tag sedan för motsvarande 2100 kr (+ frakt och den var begagnad, men i mycket välbehållet skick). Fantastisk byggnad även fast den inte är så stor som jag kanske först föreställde mig - man har väl blivit lite "volym-bortskämd" med alla stora SW-skepp.

En mycket bra legodag/legovecka.

Record

Inte riktigt idag, men förra veckan.

10196 Grand Carousel (nu ihop byggd)

6754 Creator ( påbörjad)

/ Record
Friskt satsat, hälften vunnet..

Carl T

Ett trettiotal träd och diverse andra bitar från PaB och bricklink dök upp i dag. Dessutom en station, ett paket växlar och diverse Power Functions-saker från S@H. Tyvärr har jag stuvat undan det mesta i väntan på flytt till större ytor. Växlarna behåller jag framme - jag tänker se hur bra det går att styra två växlar med en motor.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.