Bricks and Pieces - Kan inte välja Sverige som land längre (verkar funka nu)

Startat av o0ger, 17 juli 2019 kl. 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

fork

Citat från: Magnus den store skrivet 19 augusti 2019 kl. 23:51
Jag har försökt ringa Lego idag men i min telefon tutade det bara upptaget.

Citat från: LelleB skrivet 19 augusti 2019 kl. 10:58
Det går fortfarande inte att betala. Jag satt med en stackare som fick knappa in mitt via telefonen istället. Då jag fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade kundtjänsten för en vecka sedan så såg jag inte det som ett alternativ.

Jag lyckades ringa in min beställning igår, tog sin lilla tid att köra hela beställningen manuellt.

Ozp

Jag kom också fram idag. Ringde precis när de öppnat. Igår satt jag 15 minuter i kö två gånger, men tröttnade.
Hon jag pratade med sa att deras IT-avdelning jobbade på problemet, och det var pga detta problemet som B&P hade varit avstängt.

Kwagge

Citat från: Ozp skrivet 20 augusti 2019 kl. 10:36
Jag kom också fram idag. Ringde precis när de öppnat. Igår satt jag 15 minuter i kö två gånger, men tröttnade.
Hon jag pratade med sa att deras IT-avdelning jobbade på problemet, och det var pga detta problemet som B&P hade varit avstängt.

Men varför inte ha det avstängt då tills det fungerar kan man ju fråga sig..

BrickMe

Det vore så mycket bättre om de skrev på sidan att Bricks & Pieces är nerstängt och gärna med en tilläggstext som anger beräknat datum när tjänsten är tillgänglig.

Fick idag bekräftat att de tagit emot min beställning (via meddelandetjänsten) och nu ber de mig ringa upp för att fixa med betalningen.
Mejlade tillbaka nyss efter att även ha försökt på hemtelefonen (har faktiskt Ip-telefoni kvar för att det är en obetydlig kostnad). Där möter jag en tysktalande telefonsvarare som säger mer eller mindre att jag inte kommer fram till deras kundtjänst (har nog förträngt mycket av skoltyskan...).

Fortsättning följer...

Magnus den store

Kom fram på telefon idag. Synd att man inte får välja språk. Då hade jag kanske förstått vad telefonsvararen sa.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Ozp


Magnus den store

Vilken lyx. Jag skickade ytterligare ett mail till Legos kundtjänst. Börjar tröttna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BeO

Jag köpte några vanliga set från deras eshop i förrgår. Betalningen fungerade inte förrän jag stängde av blockering av tredjepartscookies i min webbläsare, efter det gick det bra. Någon som testat detta när ni försökt beställa bitar från BaP?

BrickMe

Hurra, efter att ha lämnat mitt mobilnummer till kundtjänst i fredags så ringde de upp från Danmark nu på kvällen. Nu är äntligen min beställning bekräftad och betald :)

Magnus den store

Efter några mail fram och tillbaka fick jag ett beställningsnummer och ringde Lego. Dröjde kvar oavsett vad telefonsvararen sa. Efter ett tag fick jag prata med en människa som kunde hjälpa mig att betala. Jag förstod inte hälften, men jag tror det gick bra.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Citat från: Kwagge skrivet 20 augusti 2019 kl. 10:51
Citat från: Ozp skrivet 20 augusti 2019 kl. 10:36
Jag kom också fram idag. Ringde precis när de öppnat. Igår satt jag 15 minuter i kö två gånger, men tröttnade.
Hon jag pratade med sa att deras IT-avdelning jobbade på problemet, och det var pga detta problemet som B&P hade varit avstängt.

Men varför inte ha det avstängt då tills det fungerar kan man ju fråga sig..

Till slut lyssnade Lego på dig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Kwagge

Citat från: Magnus den store skrivet 31 augusti 2019 kl. 19:49
Citat från: Kwagge skrivet 20 augusti 2019 kl. 10:51
Citat från: Ozp skrivet 20 augusti 2019 kl. 10:36
Jag kom också fram idag. Ringde precis när de öppnat. Igår satt jag 15 minuter i kö två gånger, men tröttnade.
Hon jag pratade med sa att deras IT-avdelning jobbade på problemet, och det var pga detta problemet som B&P hade varit avstängt.

Men varför inte ha det avstängt då tills det fungerar kan man ju fråga sig..

Till slut lyssnade Lego på dig.

Jag har mina kontakter  ;)

Anders67

CitatKim Ellekjær Thomsen    Kim Ellekjær Thomsen

Posted 10 hours ago
I just heard back from them and apparently the first fix solved only part of the issue. They are experiencing a lot of issues with the site and check out.

Therefore they've shut down the service while they are fixing it.

They hope to have it up and ready soon, as they are fully aware that this is frustrating for all those AFOLs just waiting to put in orders for amazing projects.

They said that you can call in orders or get an excel order sheet by calling Customer Service, but they also know and acknowledge that this service is limited and not sufficient compared to what you need.

Right now the only thing to do is sit and wait.

Sorry

Godtfred

Fick mejlsvar idag då jag skickade en supportfråga om vad som händer med BaP i Sverige. De hoppades att det är fixat inom en vecka. Men det kanske är ett standardsvar när man inte har en aning...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.