Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Crown Chalice Inn

Startat av GustavF, 07 april 2024 kl. 06:32

Föregående ämne - Nästa ämne

GustavF

Citat från: ColA skrivet 07 april 2024 kl. 08:56Wow Gustav du levererar igen, du är het 😉
Tack! På flera sätt?  ;D :o 8)

GustavF

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 07 april 2024 kl. 11:00Wow! Bäst jag tar med dregeltrasa till Varberg!
Då kan vi dela, för du tar väl med din botaniska trädgråd?  :D

Classus

Wow, det här är ett mycket vackert värdshus i korsvirkesstil! Riktigt snyggt byggt. :)

Magnus den store

@GustavF: Så här menar jag. Det här är en principbild. Vet inte om den är exakt som dina väggar.

Grå Brick 1x4 är en innervägg som låser så att strävan inte faller in.
Blå Plate 1x2 hindrar strävan att falla ut.

Sträva = 33909 (Reddish Brown)


Sträva.png
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Mycket snyggt! Gillar de oregelbundna formerna, både i byggnadens övergripande form och detaljerna på fasaderna (men utan att det blir för plottrigt heller) 👍

de Gothia


Bokeslundsparken

Citat från: GustavF skrivet 07 april 2024 kl. 13:17Då kan vi dela, för du tar väl med din botaniska trädgråd?  :D
Haha, ja absolut!

dalle

Imponerande!

Både i detaljer och hela bygget

GustavF

Citat från: Magnus den store skrivet 07 april 2024 kl. 19:32@GustavF: Så här menar jag. Det här är en principbild. Vet inte om den är exakt som dina väggar.

Grå Brick 1x4 är en innervägg som låser så att strävan inte faller in.
Blå Plate 1x2 hindrar strävan att falla ut.

Sträva = 33909 (Reddish Brown)


Sträva.png
Smart! Nu förstår jag vad du menade 😬

GustavF

Citat från: Classus skrivet 07 april 2024 kl. 18:57Wow, det här är ett mycket vackert värdshus i korsvirkesstil! Riktigt snyggt byggt. :)
Citat från: de Gothia skrivet 07 april 2024 kl. 19:36Galet snyggt!!!
Citat från: Gideon skrivet 07 april 2024 kl. 19:34Mycket snyggt! Gillar de oregelbundna formerna, både i byggnadens övergripande form och detaljerna på fasaderna (men utan att det blir för plottrigt heller) 👍
Citat från: dalle skrivet 07 april 2024 kl. 20:56Imponerande!

Både i detaljer och hela bygget
Tack alla för de vänliga orden ❤️

Lähnn

Wow! Korsvirket är verkligen magnifikt!

Daylight

Grymt klossat. riktigt fint bygge

Hultan

Jag satt och tittade på bilderna bra länge. Så mycket fina detaljer. Riktigt högklassigt och genomarbetat!

GustavF

Citat från: Lähnn skrivet 09 april 2024 kl. 17:29Wow! Korsvirket är verkligen magnifikt!

Tack! Har testat ett gäng olika tekniker nu och detta är nog min favorit än så länge :)
Citat från: Daylight skrivet 10 april 2024 kl. 11:24Grymt klossat. riktigt fint bygge
Tack! :)

Citat från: Hultan skrivet 11 april 2024 kl. 22:31Jag satt och tittade på bilderna bra länge. Så mycket fina detaljer. Riktigt högklassigt och genomarbetat!
Tack så mycket :) 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.