Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Hittade en delvis byggd (påse 1-7 byggda men nerplockade, övriga påsar oöppnade) för ett allt för bra pris för att kunna motstå.

Jesper_Lundgren

Citat från: MrUzagi skrivet 20 mars 2024 kl. 19:32Hittade en delvis byggd (påse 1-7 byggda men nerplockade, övriga påsar oöppnade) för ett allt för bra pris för att kunna motstå.
Roligt då blir det live bygge på klossfestivalen?

MrUzagi

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 20 mars 2024 kl. 19:47Roligt då blir det live bygge på klossfestivalen?

Njae. Det räckte med en gång.  :o
Det var allt för stressigt den gången, och då var det ju två dagar dessutom.

Jesper_Lundgren

Citat från: MrUzagi skrivet 21 mars 2024 kl. 01:19Njae. Det räckte med en gång.  :o
Det var allt för stressigt den gången, och då var det ju två dagar dessutom.
Lite mera utmaning bara

MrUzagi

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 21 mars 2024 kl. 02:40Lite mera utmaning bara
Nu vet jag inte vad som är mest galet. Att du föreslår det, eller att jag ens överväger det.  :P

narwo

Ibland kan man ha tur...

150:-
exceptionell kvalitet

IMG_2296.jpg
IMG_2297.jpg

ColA

Istället för att öppna så köpte jag dom 2 unika figsen löst och idag kom dom 😊

swestar

Fick hem detta idag.  :)

PAB.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Bokeslundsparken

Kunde inte motstå strutsarna!
20240403_200031.jpg

janhansson

Jag fick hem ett idag (det var med en hel del extra räls, om någon undrar över de blåa skenorna i lådan). 
Trevligt litet tåg. Jag har hört att det är unikt just för sin litenhet. 

7725.jpg



andreaseldh

Citat från: janhansson skrivet 03 april 2024 kl. 23:58Jag fick hem ett idag (det var med en hel del extra räls, om någon undrar över de blåa skenorna i lådan).
Trevligt litet tåg. Jag har hört att det är unikt just för sin litenhet.

Ett av mina första byggen som nybliven Swebrick-medlem var att minska det ytterligare!

Eriol

Citat från: janhansson skrivet 03 april 2024 kl. 23:58Jag fick hem ett idag (det var med en hel del extra räls, om någon undrar över de blåa skenorna i lådan).
Trevligt litet tåg. Jag har hört att det är unikt just för sin litenhet.

Det unika är väl att setet är en sån extrem budgetvariant? Ett 16-studs lok och 2 lika långa vagnar är ju inte unikt, se tex . Men att enda minifiguren är lokföraren och att det inte ens finns en liten hållplatsplattform, det är ju lite snålt...

Fick förresten tåget någon gång på 80-talet och det står uppställt på hyllan hemma nu, dock utan dekaler.

andreaseldh

Hade god tid före en körövning, så det blev en trots att jag redan har (åtminstone) en obruten hemma.

lingonmirakel

Satt och var deprimerad över att jag hade för dåligt med småtiles att skriva med igår när jag gjort en skylt till sonens dörr. Till min stora glädje hittade jag två  till halva priset i Skärholmen när jag var där på lunchen. Blev två lådor lösbitar också.

swestar

Hämtade ut 1 st.  idag.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.