Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] MPT Rover

Startat av o0ger, 15 februari 2023 kl. 16:10

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

När man ska besöka en ny planet och utröna om den är lämplig för terraformning eller gruvdrift behöver man en ändamålsenlig rover för att ta sig fram.





Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robinnilsson403

Innan jag såg figuren hade jag svårt att fatta skalan. Snyggt bygge!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Myko

Är det en person eller bara en liten docka de har på instrumentbrädan? Snyggt i alla fall, gillar den försiktiga lilla stripe:n i dark red. Ogillar att det är modulex med.

o0ger

Citat från: robinnilsson403 skrivet 15 februari 2023 kl. 18:04Innan jag såg figuren hade jag svårt att fatta skalan. Snyggt bygge!
Tack! Ok, jag brukar nog ändå tänka så att skalan inte är jätteviktig. Du ser det du vill se när du tittar på ett legobygge. Eller?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Myko skrivet 15 februari 2023 kl. 18:54Är det en person eller bara en liten docka de har på instrumentbrädan? Snyggt i alla fall, gillar den försiktiga lilla stripe:n i dark red. Ogillar att det är modulex med.

Det är en person som står i cockpiten. De har ganska gott om utrymme där  ;D

Varför gillar du inte Modulexen? Har du tröttnat på att jag använder den i mina byggen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Citat från: o0ger skrivet 15 februari 2023 kl. 19:16Varför gillar du inte Modulexen? Har du tröttnat på att jag använder den i mina byggen?

Jag tycker det känns som icke-LEGO. Som om du skulle har pärlplattepärlor eller nåt vapen från playmobil med. Inget personligt mot dig.

Godtfred

Tur att vi är olika här 😉

MrUzagi

Personligen tycker jag att Modulex är lika mycke Lego som Duplo, eller Scala, eller något annat av de mer obskyra sakerna Lego gjort över åren. :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.