Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Magnus den store bygger micropolis

Startat av Magnus den store, 30 december 2016 kl. 01:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 24 april 2017 kl. 18:24
Ja, just ja, Gröndal heter det.

Och inte långt därifrån ligger Nybohov om du vill ha annan inspiration. Stockholms Albanien, som DN skrev, men det var innan jag flyttade in.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Det var inget som lockade mig. :-\ Då gör jag hellre något inspirerat av de fem klumparna några hundra meter från er centralstation, eller den f.d skolbyggnaden där många av Sveriges arkitekter lärt sig att rita fult. ::)

https://goo.gl/maps/ymRNJCnpaE62
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 24 april 2017 kl. 21:48
Det var inget som lockade mig. :-\
---

Det trodde jag inte heller. Det är inte så spännande byggnader.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Jag gör inte många knop, men förra veckan beställde jag de återstående bitarna till mitt torn, så nu är tornet klart. Fattas bara en ny sockelbyggnad.


Swebrick Tower Wip

Verklig data
Takhöjd: 995 mm
Antennhöjd: 1 171 mm
Vikt: 3,4 kg
Antal grille tiles: 2 200 (vita), 4 (dbg)

Mikropolis-data
Takhöjd: 284,4 m
Antennhöjd: 334,7 m
Våningar: 62
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

colonel

Det raving mad. Det är galen. Det är magnifik. Det är bra som fan. Jag böjer mig i dammet!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA


Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/



lingonfil

Swebricks framtida huvudkontor. =)

Magnus den store

Citat från: Emma skrivet 16 augusti 2017 kl. 23:05
Så snyggt!
Tack!

Citat från: lingonfil skrivet 17 augusti 2017 kl. 00:41
Swebricks framtida huvudkontor. =)

Det hade varit något, men det är en fråga till ett framtida årsmöte. Behövs en budget på ett par, tre miljarder. Det kräver nog en rejäl höjning av medlemsavgiften.  :-\
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

#73
Mycket halvfärdiga byggen hos mig nu. Här är wip-bilder från ett annat bygge som jag påbörjade igår. Någon som kan se vad det ska bli?


Det är lite av ett fågelbo. Jag har kanske onödigt mycket bricks/plates på insidan, men jag vill inte råka trycka för hårt och sedan slösa massa tid på att laga.


Det är löjligt många sidostuds eftersom jag klär in allt med mindre plattor.


Tänka sig att runda plates, 1x1, i lime, går att använda till något vettigt.


Det finns några fönster på översta våningen som skapade lite besvär.


Var tvungen att bygga en ram för att kunna för att få ihop det. Hade hellre placerat fönsterna högre upp och längre ut i hörnen, men det vet jag inte hur jag ska lösa.


Ramen sitter fast i resten med lite plates och snot-bitar.


Insidan är förstärkt så att taket kan sättas fast.


Längre än så här kommer jag inte bygga. Måste slutföra ett annat bygge innan jag vet vad jag har för bitar att röra mig med.

Jag har tagit mig några friheter i jämförelse med förlagan. Eftersom jag snottar med tiles blir det ett tydligt rutmönster, och dimensionerna stämmer inte riktigt. Den stora logotypen på framsidan vet jag inte om den kommer bli av.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Nice! Alltid "cleana" bilder och roliga lösningar när man kikar på dina microbyggen :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.