Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Väderkvarn (min första större MOC)

Startat av MarLar, 24 januari 2021 kl. 11:16

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

En son i rätt ålder (nu 5) och alla härliga Lego Masters på Cmore gjorde att jag plockade fram allt undangömt Lego. Ganska snart blev det egna byggen istället för att bygga det som sonen krävde, och även en hel del bitar inköpta för specifika ändamål. Nu står första större egna bygget klart. Extra nöjd är jag med de två trillorna. Kvarnstenen snurrar med hjälp av kvarnens vingar =)
Kom gärna med konstruktiv kritik, eller andra kommentarer.


danielbrrssn

Roligt bygge. Är en bra ålder att komma in i legobyggandet igen. Modigt att våga bygga stort.

Välkommen till swebrick förresten!

MarLar

Tack. Det är ruggigt kul men sällan det går att hitta tid för längre byggsession.

Bokeslundsparken


byStfn

Väldigt ambitiöst förstabygge! Välkommen till föreningen!

MarLar


Stigge72

Kul med lite teknisk funktion.

En möjlig utveckling skulle vara att sätta på en vev eller motor för att visa funktionen.

Välkommen hit!

CopMike

Verkligen fint bygge och välkommen tillbaka till hobbyn :D!

MarLar

Citat från: Stigge72 skrivet 26 januari 2021 kl. 12:08
Kul med lite teknisk funktion.

En möjlig utveckling skulle vara att sätta på en vev eller motor för att visa funktionen.

Välkommen hit!

Tack. Ja, tanken slog mig. Motor får dock bli en senare investering.

MarLar

Citat från: CopMike skrivet 26 januari 2021 kl. 12:28
Verkligen fint bygge och välkommen tillbaka till hobbyn :D!

Tack. Numera vill pappan bygga oftare än sonen (som vill spela Lego tv-spel istället).

Stigge72

Citat från: MarLar skrivet 26 januari 2021 kl. 12:34
Citat från: Stigge72 skrivet 26 januari 2021 kl. 12:08
Kul med lite teknisk funktion.

En möjlig utveckling skulle vara att sätta på en vev eller motor för att visa funktionen.

Välkommen hit!

Tack. Ja, tanken slog mig. Motor får dock bli en senare investering.
Fullt förståeligt.
Det är ganska enkelt att bygga ett gränssnitt där veven kommer ut, så man kan sätta dit en motor i efterhand. Kolla t ex på JK Brickworks videor på YouTube. Jason där bygger ofta så han kan byta mellan vev och motor.

MarLar

Jag kan driva med den med handkraft genom förlänga stången på fram eller baksidan av kvarnen. Dock inte så bildskönt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.