Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2024

Startat av Magnus den store, 06 november 2023 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Larry Lars skrivet 19 december 2023 kl. 11:29

Och fiffigt med det halva axelhålet, då kan man bygga riktigt stadiga trädstammar!

Skafte

Sjuka mängder nya bitar (och i nya färger och med tryck) på New Elementarys januarilista!

Eriol

#32
Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2024 kl. 16:10Sjuka mängder nya bitar (och i nya färger och med tryck) på New Elementarys januarilista!

Äntligen 49307 i dark tan! Nominerat till Lugbulk!

Manfred87

Citat från: Skafte skrivet 04 januari 2024 kl. 16:10Sjuka mängder nya bitar (och i nya färger och med tryck) på New Elementarys januarilista!
Hoppas de kommer på Pick-a-brick snart!

Kan tillägga att eremitkräftan finns med i ett Animal crossing set, samma som i CMF-serien för några år sedan :)

Skafte

Inte så jättemånga nya bitar i februari:

New Elementary

Intressantast är kanske att Erling 4070 i Dark Blue gör comeback!

Eriol

4569 i DBG känns som en trevlig bit att bygga berg av.

Magnus den store

Det är väl lika bra att lägga in lite här för sakens skull.

Dbg Goat.jpg
Geten

Wolfpack.jpg
Trevlig överraskning.

Lejonsköld.jpg
Den större skölden med lejon.

Torso.jpg
Trevlig torso.

figurer.jpg
Två figurer. Synd att den ena har gul hudfärg.

Fågel.jpg
Vingar är väl nytt?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 07 februari 2024 kl. 18:15Det är väl lika bra att lägga in lite här för sakens skull.

Du missade gallerfönstrena 60607 i tan!

cyberwilma

Citat från: Magnus den store skrivet 07 februari 2024 kl. 18:15Fågel.jpg
Vingar är väl nytt?
Det är en ny gjutform som släpptes med julseten -23. Den förra hade också vingar men de här syns tydligare :-)
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

BeardedNerd

#39
Citat från: Magnus den store skrivet 07 februari 2024 kl. 18:15Det är väl lika bra att lägga in lite här för sakens skull.

Dbg Goat.jpg
Geten

Jag ser inte fram emot den absoluta massakern på Bricks & Pieces den dagen de släpper geten. Folk kommer att botta sönder sajten som galningar för att tömma lagret på varenda get inom millisekunder.

ColA

Citat från: BeardedNerd skrivet 09 februari 2024 kl. 20:07Jag ser inte fram emot den absoluta massakern på Bricks & Pieces den dagen de släpper geten. Folk kommer att botta sönder sajten som galningar för att tömma lagret på varenda get inom millisekunder.
Det var väl lite så med fåret i början också när uttrycket flasha får myntades i Skaerbaek så man kan istället luta sig tillbaka och senare köpa hur många man vill i lugn och ro 😊

Skafte

Den här hade jag missat:

IMG_9291.jpeg

Tile Round 2 x 2 Half Circle  (5520, inte på BL än). 14 st i Medium Nougat i , Dvärgarnas stuga från Snövit. Rejäl genomgång av setet på New Elementary.

Hoppas på fler färger, har en eller ett par idéer...


MrUzagi

Citat från: Skafte skrivet 22 februari 2024 kl. 16:35Den här hade jag missat:

IMG_9291.jpeg

Tile Round 2 x 2 Half Circle  (5520, inte på BL än). 14 st i Medium Nougat i , Dvärgarnas stuga från Snövit. Rejäl genomgång av setet på New Elementary.

Hoppas på fler färger, har en eller ett par idéer...

Oh, det såg ju inte så dumt ut. Inte dumt alls.

Skafte

Nu var det dags igen, många nya bitar och gamla i nya färger:

New Elementarys marslista

Flera i nya Trans-Black, bland annat 3023, Plate 1x2.

Elva nya till mina färgsamlingar, men det är ju mitt eget fel.  ::)

Gideon

#44
Citat från: Magnus den store skrivet 07 februari 2024 kl. 18:15Wolfpack.jpg
Trevlig överraskning.
Neo-Wolfpack är större nyhet än geten i en färg till om ni frågar mig 😍

Citat från: Skafte skrivet 02 mars 2024 kl. 20:02Nu var det dags igen, många nya bitar och gamla i nya färger:

New Elementarys marslista
5404 var en efterlängtad bit! Hoppas att den kommer i bra "takpannefärger" framöver (svart funkar ju kanske, men medium nougat & dark orange hade varit drömmen)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.