Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - Micropolis - deadline 2016-12-27

Startat av Anders67, 22 oktober 2016 kl. 12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Full Plate skrivet 25 december 2016 kl. 17:13
---

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 25 december 2016 kl. 14:55
---

Det ser så vridet ut att det inte verkar kunna stå upprätt. De svarta "stuprören" förstärker denna effekt.

---
---

De svarta tuberna är tänkta att vara någon slags support struktur, typ som förelagan, men min är mindre komplicerad och svart så den sticker ut lite mer. Har inga vita flex tubes så fick köra med svart. I slutänden så tyckte jag det hjälpte att accentuera vridningen på bygget lite mer.

---
Jag menade enbart att det är positivt att det ser skevt ut, men när jag läser vad jag skrev kanske det inte är så tydligt.

Det är bara bra att vridningen blir med tydlig. Det svarta finns ju också mellan vissa våningar.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Full Plate

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 25 december 2016 kl. 17:32
Jag menade enbart att det är positivt att det ser skevt ut, men när jag läser vad jag skrev kanske det inte är så tydligt.

Det är bara bra att vridningen blir med tydlig. Det svarta finns ju också mellan vissa våningar.

Ingen fara, jag läste inte det som att du menade något negativt. Tänkte bara förklara lite hur jag tänkt :)

Magnus den store

Citat från: Full Plate skrivet 22 december 2016 kl. 23:37
Wow, härligt bygge Magnus! Vad skönt att bitarna kom i tid :)
Tack, jag är nöjd är rätt nöjd faktiskt.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 december 2016 kl. 08:22
Jag misstänker att vi har en vinnare.
It ain't over until the fat lady sings.

Citat från: o0ger skrivet 23 december 2016 kl. 10:37
Här är ett bygge som jag började på 2012. Bland det första jag gjorde som AFOL.
Stilgt torn. Vad är det för vita, utstickande bitar nedtill i bygget?

Citat från: Full Plate skrivet 25 december 2016 kl. 13:58
Det råder i det närmaste upploppsstämning i Micropolis! Borgmästaren har lagt en betydande del av årets budget på ett överdådigt skrytbygge och kritiken har inte låtit vänta på sig...
Borgmästaren kan ta det lugnt. Bygget är säkerligen en av pusselbitarna som kickstartar tillväxten i regionen. Dyra BL-bitar kan visa sig vara en god investering.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

#138
"Innanför grinden låg en förvildad trädgård med gamla mossbelupna träd och oklippta gräsmattor och en mängd blommor, som fick växa precis hur de ville. Längst in i trädgården låg ett hus, oj, oj, oj, ett sånt hus! Det såg ut som om det skulle kunna ramla ihop när som helst."

-Astrid Lindgren, Pippi Långstrump i Söderhavet (1948)


Jag tänkte ju att jag måste börja någonstans med mitt Villa Villekulla-projekt, så det blev ett som är ungefär dubbelt så stort som det här. Men för att passa i tävlingen fick det bli rejält förminskat. Jag som lovade mig själv att inte bygga efter förlaga nånsin efter domkyrkan. Ja ja.

Staketet skamligen stulet (men sämre utfört) från Full Plate, tack. Det skall vara lite ojämnt, eftersom Pippi inte lagt så mycket energi på underhållet.


Sockerdricksträdet står till vänster om huset.


Det andra bruna är gungställningen man ser i filmerna.


Jag ser fram emot att bygga Villekulla i större skala.


Wolcker

Såg fram emot att lägga in ett bidrag, hade en hel idag till 4 st faktist. Men det här med sortering, vattenläcka och barnpassande har förstört alla dom. Jag hoppas att jag kan fixa något till Linköpings CB.

Mycket fina bidrag av folk!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MattiasKr

Mitt bidrag är mest för att träna på att bygga, fota och publicera bilder. Det är mycket man skall kunna för att få vara med =)

Här har vi det halvstora familjehotellet, som stått där det gör i ett halvt sekel snart, och lever gott snarast på närheten till flygplatsen än bekvämligheter ock lyx.

Det finns väl inga speciella byggtekniker i detta bygge, förutom att poolen är nedsänkt en halv plate.







Anders67

#141
Härlig att se så många bidrag i tävlingen - det blev till slut 24st bidrag.

Gå nu in och rösta!

Magnus den store

Bidragen är inte numrerade i din sammanställning. Vore bra om den kompletterades med nummer.

Glöm mig. nu såg jag. Jag hamnade i sista inlägget och missade alla där emellan.  ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Många finfina Micropolisbyggen, var ju inte lätt att plocka ut 3 stycken att rösta på.
Hoppas ju också att några kommer till Uppsala så man får se dom live.

/ByggareDan

andli

Jag kom så långt att jag byggde en bottenplatta och en prototyp i fel färg i alla fall.....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Wolcker

Citat från: andli skrivet 28 december 2016 kl. 10:13
Jag kom så långt att jag byggde en bottenplatta och en prototyp i fel färg i alla fall.....

Japp jag hann med att bygga basplattan =)




Håller med ByggareDan, hade mycket svårt att bara välja ut 3 st =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Full Plate

Är det ok att dela sina byggen på andra forum nu (typ EB)? Eller det var kanske hela tiden?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Full Plate skrivet 29 december 2016 kl. 15:32
Är det ok att dela sina byggen på andra forum nu (typ EB)? Eller det var kanske hela tiden?
De flesta byggena ligger väl redan publikt på Flickr, så det ska nog inte vara något problem?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 29 december 2016 kl. 15:32
Är det ok att dela sina byggen på andra forum nu (typ EB)? Eller det var kanske hela tiden?
det är ok - det är afol vs afol som är lite mer hemlig och den vanliga reglen att det ska vara ny bidrag till tävlingar, dvs inte tidigare publicerade byggen.

andreaseldh

Citat från: Anders67
... resultatet avslöjas inte förrän 6e januari, 2017 Kl:17.26 ...

Innebär det att man har till 6 januari kl 17:25 på sig att bestämma sig för hur man ska rösta?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.