Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Lejonriddarnas borg

Startat av Svartkrut, 02 mars 2024 kl. 23:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

DSC_4265.JPGDSC_4268.JPGDSC_4266.JPGDSC_4142.JPGDSC_4141.JPGDSC_4153~2.JPGDSC_4145.JPGMitt bidrag i kvartalstävlingen med korsande tidsåldrar blev en borg för Lejonriddarna med lite oväntade gäster från nutiden. En influencer och hennes team på semester.
Kunde ju inte låta bli att inreda borgen och i helgen satte jag in ljus från Briksmax. 

danielbrrssn

Snyggt!

Roligt med fler medeltidsbyggen. 

Svartkrut

Citat från: danielbrrssn skrivet 02 mars 2024 kl. 23:09Snyggt!

Roligt med fler medeltidsbyggen.
Tack! Mitt första borgbygge. Det blev lite stressigt då jag hade en helg på mig att komma på idén pch bygga klart för att delta i tävlingen, så det fick bli en mindre variant, men det var kul att bygga borg. 

Daylight

Snyggt bygge. Ska nog också bygga någon borg vartefter. 

Svartkrut

Tackar! Gör det! Det kommer nog bli fler för min del. Det var kul! 😁

Eriol

Kul och ambitiöst med inredning överallt! Känns lite som en sån där borg som jag drömde om att bygga på 80-talet. Mina gamla borgar var också fyrkantiga med ett torn i varje hörn, dock lite mer regnbågsfärgade för att bitarna skulle räcka.

Ska villigt erkänna att jag har dålig koll på influencerbranschen, men det är alltså normalt att kameramännen går runt i badbyxor..? 

Svartkrut

Citat från: Eriol skrivet 07 mars 2024 kl. 21:03Kul och ambitiöst med inredning överallt! Känns lite som en sån där borg som jag drömde om att bygga på 80-talet. Mina gamla borgar var också fyrkantiga med ett torn i varje hörn, dock lite mer regnbågsfärgade för att bitarna skulle räcka.

Ska villigt erkänna att jag har dålig koll på influencerbranschen, men det är alltså normalt att kameramännen går runt i badbyxor..?
Utgick faktiskt från minnena av 80-talsborgarna som grund. 

Följer ett konto som granskar influencers och deras semestrar verkar oftast vara på olika paradisstränder. Att visa mycket hud verkar vara standard hos vissa och det verkar inte heller ovanligt att vissa samarbetar och fotograferar/filmar varandra. Tyckte också att det blev en kul kontrast till riddarna. 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.