Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling Olympiska Spelen!

Startat av Wolcker, 04 mars 2024 kl. 18:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Tävling Olympiska Spelen

Minivärlden har haft en sommarutställning med några medlemmar i fyra år. Vad kommer vart fjärde år? Jo OS! Detta skall vi fira med en tävling, därför vill Minivärlden hålla en tävling med priser med temat Olympiska Spelen.

Temat: Olympiska Spelen! Vilket underbart OS minne kommer du ihåg? Vad förknippar du med OS?


Tävlingsregler:
  • Bygg något på temat Olympiska Spelen (OS)
  • Bygget måste ställas ut på Minivärlden 2024 i Ljungby.
  • Ni får bygga i valfri skala.
  • Bygget får max vara 25x25x50 cm, eller 32x32x64 studs. (Längd x Bredd x Höjd)
  • Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga 3e parts bitar.
  • Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
  • Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
  • Bidragen, max 3 bilder på din MOC skall mejlas till leonard@wolcker.com innan 31 maj. Går även att lägga in i denna tråden.
  • En text om vad bygget föreställer eller historia på max 100 ord skall skickas med.

Notera att tävlingsbidraget behöver ställas ut på plats samt att man inte behöver vara medlem i Swebrick för att delta samt att flera bidrag får skickas in.

Exakta priserna kommer lite senare men dessa typer av priser kommer att delas ut:
  • 1 pris
  • 2 pris
  • 3 pris
  • Utlottningspris
  • Publikens favorit

Frågor jag tror kommer komma fram:

  • Byggarna kommer vara inom plexiglas
  • Utställningen är under sommaren slutet av juni till mitten av augusti, plus en helg i september
  • Jury består av personer ifrån Minivärlden, ingen ifrån Swebrick är med i juryn.
  • Publikens favorit kommer publiken att rösta på över sommaren och inte delges samtidigt om de andra priserna
  • Texten på max 100 ord kommer skrivas ut och läggas vid bygget på utställningen
  • Ljungby ligger i Småland, vid E4:an =)

länk till utställningstråden och information om utställningen

Säkert bra att skriva detta också:
Jag, Wolcker, är enbart förmedlaren av tävlingen och kommer delta, jag har inget med vem som vinner att göra.

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MrUzagi

Citat från: Wolcker skrivet 04 mars 2024 kl. 18:36
  • Byggarna kommer vara inom plexiglas
  • Utställningen är under sommaren slutet av juni till mitten av augusti, plus en helg i september

Det låter som att det kan gå hett till under sommaren. Finns lufthål för byggarna? ;D

ArfMan

Citat från: MrUzagi skrivet 05 mars 2024 kl. 00:26Det låter som att det kan gå hett till under sommaren. Finns lufthål för byggarna? ;D

jag såg på plats att några av byggarna svettades en del i somras... men det verkar att de har klarat sig  ;D  ;D  ;D

Wolcker

bumpar denna lite så inte folk missar denna =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

bumpar denna igen =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

Daniel Ståhl
20240510_153228.jpg

Stefan Holm
20240510_165305.jpg

Therese Alshammar
20240510_172420.jpg
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

mrlind

Citat från: Wolcker skrivet 10 maj 2024 kl. 08:53bumpar denna igen =)
Tack för påminnelsen. Har haft en träningssvacka. Dags att lämna soffan, sätta på sig löparskorna och klossa ihop ett bidrag.
Have a great build day!
Instagram Flickr

mrlind

Mitt bidrag till tävlingen.

"Snubblande nära seger i maratonloppet "
651A7527-CC06-41EF-8259-091AD54645CC.jpeg
Have a great build day!
Instagram Flickr

Wolcker

Citat från: mrlind skrivet 16 maj 2024 kl. 19:34Mitt bidrag till tävlingen.

"Snubblande nära seger i maratonloppet"

Snyggt!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

Snart kommer också vilka priser det är, tog tyvärr för lång tid än vad minivärlden ville att det skulle ta.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.