Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Bricklyn Stiff Upper Lip Theatre

Startat av Nybohov Creation Ltd., 21 oktober 2020 kl. 09:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

#15
---
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

#16
Nu när jag fotat och kollar närmare på lite avstånd ser jag saker som nog borde ändras. Dekorationen i husgrunden blir mer proportionerlig om den är 6 studs bred (orange nedan). Hörnen på grunden ska nog vara 90 grader (blå nedan). Ska testa om det inte blir snyggare med LBG istället för guld under fönstret (gult nedan).

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

#17
---
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

#18
---
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Är det markiser eller 2 zeppelinare som landat?  :P

Snyggt klossat, sjukt effektiv är du Nybohov  :)

mechamike

"Teatern, den plats där rödvinsvänstern hoppar och krubuktar sig till borgarkärringarns förtjuselse" som en kamrat uttryckte det till mig en gång. 

Fint klossat, än så länge, ska bli kul att se vart de bär iväg.. Gillar gardinerna som känns helt rätt, man kan nästan känna hur det repeteras in nån Ungersk Sovjet-era pantomin dockteater om arbetarens vedermödor och den imperilaistiska kampitalismens fasor bakom dessa.

Gallertrappan är en favorit, snyggt och genialt!

Jag är inte helt övertygad kring ditt färgval på "DRAMA" lite mer pastellfärger från Lego's armbandskollektion vore kanske lite mer passande IMHO..

?

Nybohov Creation Ltd.

#21
Citat från: mechamike skrivet 29 oktober 2020 kl. 08:15
"Teatern, den plats där rödvinsvänstern hoppar och krubuktar sig till borgarkärringarns förtjuselse" som en kamrat uttryckte det till mig en gång. 

Fint klossat, än så länge, ska bli kul att se vart de bär iväg.. Gillar gardinerna som känns helt rätt, man kan nästan känna hur det repeteras in nån Ungersk Sovjet-era pantomin dockteater om arbetarens vedermödor och den imperilaistiska kampitalismens fasor bakom dessa.

Gallertrappan är en favorit, snyggt och genialt!

Jag är inte helt övertygad kring ditt färgval på "DRAMA" lite mer pastellfärger från Lego's armbandskollektion vore kanske lite mer passande IMHO..

Tackar!

Jag testade att enbart använda DDR-grå i skylten, men det var svårt att se vad det stod. Jag har inga pastelliga bitar just nu, men det kan ju ändras.

Tillägg:
Jag gav formgivaren i uppdrag att göra om skylten. Han är ju lite eljest och grymtade lite, men kom upp med detta. Det var tydligen superviktigt att utropstecknet skulle stå ut, så det fick bli orange, som objektivt sett är den snyggaste kulören.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Jag gillar färgerna i nya loggan, men det var lite svårt att läsa, så jag särade lite på dem. Utropstecknet fick stryka på foten.


Bjuder också på en bild på innanmätet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mechamike

Gillar verkligen den nya skylten, Väldigt mycket 70 talets moderna framtidstro möter DDR godkända färgtoner på väggtapet. Lite mer space mellan varje bokstav gav även det god effekt, kul att se insidan.. Noterar att det åtminstone finns tvår rejäla väggmonterade förbandslådor för ev skadade scenarbetare. Ser fram emot hur du kommer knyta ihop bygget på toppen.

?

Nybohov Creation Ltd.

#24
---
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Nej, nu känns det som att någon lade en sardin på stämningen, eller vad man nu sa förr i ti'n.

Det blev för krångligt att använda dessa i hörnen.


Glad i hågen, nåja, tänkte jag att den enkel lösning är att köra med vanliga slopes i mörkorange, "för de har jag ju massvis av". Jo, tjena. Det räckte inte särskilt långt, inte ens med inblandning av nougat och rött.


Jag kan nog göra fem varv runt. Får nog testa det och ha ett platt tak där de kulturella aktiviteterna kan fortsätta.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Det klassiska proble,et jag har ju så många av den sorter att det (inte) räcker så långt man vill.

andreaseldh

Jag försöker räkna NPU (började med 3633 i trappan och 2412b i dörren), men fingrarna och tårna räcker inte till!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 01 november 2020 kl. 10:37
Jag försöker räkna NPU (började med 3633 i trappan och 2412b i dörren), men fingrarna och tårna räcker inte till!

Nu vet jag inte om du jobbat på sågen och blivit av med en massa tår, men jag tackar och bockar!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

#29
Det får bli ett platt tak!


Tillägg:
En liten men betydlig förändring av bokstäverna då tan, förstås, fått stryka på foten för orange.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.