Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Förfrågningstråd om bitinköp på PaB

Startat av lingonfil, 07 januari 2016 kl. 23:20

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Gideon och Anders 67 - har ni fått hjälp? Jag åker nog dit i helgen igen..

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 09:20
Gideon och Anders 67 - har ni fått hjälp? Jag åker nog dit i helgen igen..
Kanske... men jag misstänker att min "langare" Fork är ute efter samma bitar som mig så är det en gräns på antal burkar med samma innehåll kan det nog vara bra med nån burk till av LBG-bitarna från dig ;)

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 11 maj 2018 kl. 09:41
Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 09:20
Gideon och Anders 67 - har ni fått hjälp? Jag åker nog dit i helgen igen..
Kanske... men jag misstänker att min "langare" Fork är ute efter samma bitar som mig så är det en gräns på antal burkar med samma innehåll kan det nog vara bra med nån burk till av LBG-bitarna från dig ;)

Gränsen verkar bara varit i tisdags. Det var ingen som sa något i onsdags om det och ingen skylt fanns. Vet att de haft en sådan regel förr men det är ju lite dumt när en butik dikterar vad folk får köpa. Tänker osökt på den lokala Coop-butiken som "förbjuder" kunderna att bara köpa kött vid salladsbuffén. Jag har inte hör tillsägelsen på länge men jag kanske är en sån stammis så de struntar i vad jag gör :)

lingonfil

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 09:52
Gränsen verkar bara varit i tisdags. Det var ingen som sa något i onsdags om det och ingen skylt fanns. Vet att de haft en sådan regel förr men det är ju lite dumt när en butik dikterar vad folk får köpa. Tänker osökt på den lokala Coop-butiken som "förbjuder" kunderna att bara köpa kött vid salladsbuffén. Jag har inte hör tillsägelsen på länge men jag kanske är en sån stammis så de struntar i vad jag gör :)

Regeln infördes för att alla skulle få chans att få köpa av de nya bitarna när de kom upp på väggen. De ville undvika att folk åkte dit för att köpa en viss bit bara för att finna att den var slut för att någon länsat den för att sälja på nätet. Typ. Så nu anser de väl att alla har fått chansen.

Jag skulle kunna köpa lite muggar. Men jag vet inte om jag kommer lyckas få iväg burkarna med swebrickposten, jag kommer inte tillklossfestivalen och troligtvis inte till någon träff innan sommaren. Jag har en stundande flytt också, så risken att burkarna tappas bort i flytten är ganska hög.

Anders67

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 09:20
Gideon och Anders 67 - har ni fått hjälp? Jag åker nog dit i helgen igen..
inte jag, så jag tar gärna hjälp av dig. Jag hoppas komma som besökare till klossfestivalen för leverans, pengar swishar jag när du vill!

dalle

Citat från: Anders67 skrivet 11 maj 2018 kl. 13:02
Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 09:20
Gideon och Anders 67 - har ni fått hjälp? Jag åker nog dit i helgen igen..
inte jag, så jag tar gärna hjälp av dig. Jag hoppas komma som besökare till klossfestivalen för leverans, pengar swishar jag när du vill!
Jag hjälper Anders67 nu!

byStfn

Älskar att vi alla slåss om att vara snälla mot varandra! Fortsätt så! <3

Anders67

Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 13:30
Älskar att vi alla slåss om att vara snälla mot varandra! Fortsätt så! <3
Tack dalle och tack byStfn för frågan
Nu är min abstinens stillad i ett par dagar till  :o

dalle

Citat från: Anders67 skrivet 11 maj 2018 kl. 13:41
Citat från: byStfn skrivet 11 maj 2018 kl. 13:30
Älskar att vi alla slåss om att vara snälla mot varandra! Fortsätt så! <3
Tack dalle och tack byStfn för frågan
Nu är min abstinens stillad i ett par dagar till  :o
Jag råkade bara vara där och såg  en möjlighet att tacka för gammal gästfrihet.   :)

Gideon

#84
Bilder på Facebook skvallrar om att följande bitar verkar finnas, och beställer gärna nåt sånt här:
LBG Jumper 1x2 (minst en hel mugg)
Sand green tile 1x2 (åtminstone en halv mugg)
Tan brick 1x2 (minst en 1-2 mugg)

Om detta stämmer kan jag gärna tänka mig några stora muggar av detta, plus givetvis gärna andra fina bitar (eventuellt fler stor mugg då) om det finns :-)
Kan hämta bitarna på t ex Klossfestivalen och kan gärna bjuda på nåt litet ur (an)samlingen för besväret!

Anders67

1x2 jumperplate - köper gärna en stor burk av den. Hoppas att någon är snäll!

fork

#86
Skulle uppskatta om någon kunde köpa följade åt mig.

1 stor burk 1x2 brick Tan
1 stor burk 1x2 tile Sand Green
1 stor burk LBG jumper


Nilseman gjorde en insats åt mig tack :)

Gideon

Nån som ska dit i närtid och kan tänka sig att langa en burk (eller två?) lbg masonry brick åt mig?

CopMike

Citat från: Gideon skrivet 21 juni 2018 kl. 03:19
Nån som ska dit i närtid och kan tänka sig att langa en burk (eller två?) lbg masonry brick åt mig?
Kan fixa idag!

fork

Citat från: CopMike skrivet 21 juni 2018 kl. 06:59
Citat från: Gideon skrivet 21 juni 2018 kl. 03:19
Nån som ska dit i närtid och kan tänka sig att langa en burk (eller två?) lbg masonry brick åt mig?
Kan fixa idag!

Du har PM :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.