Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Hogwarts "kvarteret"style

Startat av Svartkrut, 24 september 2017 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Påbörjade ett långsiktigt stort projekt i våras som jag kommit en liten bit på väg med. Jag fortsätter nörda in mig på HarryPottertemat och den här gången är det Hogwarts skola för häxkonster och trolldom som ska byggas och för att inte ännu en gång bygga in en massa inredning som inte syns väljer jag denna gång att bygga i swebricks kvarteretstyle. 8 moduler så gott som klara och 2 påbörjade. Därefter saknas "bara" sisådär 20 moduler, trapphus, torn mm. Här är några mobilbilder på det jag byggt hittills. Tanken är att placera ut minifigurer i alla moduler och visa vissa scener från böckerna/filmerna. I Snapes förråd tänker jag placera Dobby med en näve gälgräs och i Gryffindors uppehållsrum spelar Harry & Ron trollskarlsschack ivrigt påhejade av Colin Creevey.


















Betweenbrickwalls

Så underbart! Härlig idé och fint fångade miljöer i sann Potteranda ☺
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Magnus den store

"Bara"? Så på ett ungefär hur stort kommer det bli? Kommer du göra en fasad också?

Oavsett vad: Grymt klossat!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Svartkrut

Citat från: Magnus den store skrivet 24 september 2017 kl. 17:32
"Bara"? Så på ett ungefär hur stort kommer det bli? Kommer du göra en fasad också?

Oavsett vad: Grymt klossat!

Tackar. Vet i dagsläget inte hur stort det kommer bli. Har tänkt sätta torn i hörnen och göra en rektangel så man kan se moduler från 2/4 håll. Stora salen ska jag bygga separat liksom växthus och Hagrids stuga. Quidditchplan och den förbjudna skogen vore också kul att få med på något sätt men de står inte ens med på listan... Tänker inte göra klart detta i år, snarare ett mångårigt projekt, framförallt med tanke på kostnaderna. Fasad blir det dock inte. Vill att man ska kunna se inredningen och allt som händer där inne.

Svartkrut

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 24 september 2017 kl. 17:29
Så underbart! Härlig idé och fint fångade miljöer i sann Potteranda ☺

Tack så mycket! Älskar verkligen Harry Potter!  ;D

ColA

Jag och min sambo är också tokiga i Harry P och vi tyckte på Klossfestivalen och det vi ser nu att dina byggen är något extra, wow 😊

Svartkrut

Citat från: ColA_30 skrivet 24 september 2017 kl. 18:38
Jag och min sambo är också tokiga i Harry P och vi tyckte på Klossfestivalen och det vi ser nu att dina byggen är något extra, wow 😊
Tack snälla!  Kul att ni gillar dem!   😍

BerraBZ

Jättekul. Älskar Harry Potter och detaljrikedomen i dina byggen. Fortsätt klossa.

Joacim

Gillar också HP och ser fram emot att se mer av dina snygga byggen!

Sollan

Det här kommer bli kanon! Mycket snygga möbler och bra Harry Potter känsla!

Svartkrut

Tack!  Vad kul att ni gillar det. Det kommer mera på sikt... :P

Nybohov Creation Ltd.

Jag har noll relation till Harry och hans kompisar, men jag är säker på att jag kommer att gilla bygget (även om jag missar ett gäng referenser).
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

crowwlime_

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 september 2017 kl. 20:43
Jag har noll relation till Harry och hans kompisar, men jag är säker på att jag kommer att gilla bygget (även om jag missar ett gäng referenser).

Håller med, sett filmerna 1,5 gånger. Men känner lite "meh" överlag ang HP, men kreationer i lego är alltid intressant. Sen kommer man känna igen scener när man kollar på HP nästa gång. Fast härifrån ist för tvärt om ;)

/Kråkan

Svartkrut

#13
En liten uppdatering på mitt projekt med de senast byggda modulerna. Har tagit mig an att bygga trapphuset nu med två fasta trappor i källarplanen, två rörliga trappor som just nu drivs med handkraft, men som så småningom ska motoriseras, samt en rund trappa i ett torn som ska leda till Dumbledores kontor. Har också byggt en modul med Snapes klassrum, förråd och kontor.


















andreaseldh

Citat från: Svartkrut skrivet 01 november 2017 kl. 09:43
... två rörliga trappor som just nu drivs med handkraft, men som så småningom ska motoriseras ...

Gillar!  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.