Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

TÄVLING: Min tolkning av Sundsvall

Startat av Emma, 20 december 2023 kl. 14:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Hultan

Jag har också uppdaterat.


Emma


Emma

Era byggen ställs upp på anvisat bord i närheten av incheckningen.

Skafte

Jag blev i förmiddags på det klara med att jag skulle hinna klart, så nu har jag också fyllt i en beskrivning.

Emma

Citat från: Skafte skrivet 07 mars 2024 kl. 18:21Jag blev i förmiddags på det klara med att jag skulle hinna klart, så nu har jag också fyllt i en beskrivning.

Jag skrev ut det imorse. Men vi kan väl skriva din lapp för hand.

Skafte

Citat från: Emma skrivet 07 mars 2024 kl. 18:55Jag skrev ut det imorse. Men vi kan väl skriva din lapp för hand.
Skrev ut två dagar innan event!? Typiskt välorganiserat att göra saker i god tid.  :-*

Emma

Citat från: Skafte skrivet 07 mars 2024 kl. 20:13Skrev ut två dagar innan event!? Typiskt välorganiserat att göra saker i god tid.  :-*

Sista dagen jag hade tillgång till skrivare...

byStfn

Jag hade helt missat detta! Hur ser det ut? Är det varsina lappar? Kan jag layouta liknande på min skylt? Jag har ett vanligt MOC-kort för min just nu. 

Emma

Citat från: byStfn skrivet 08 mars 2024 kl. 05:27Jag hade helt missat detta! Hur ser det ut? Är det varsina lappar? Kan jag layouta liknande på min skylt? Jag har ett vanligt MOC-kort för min just nu.

Tjabba. Jag har bara väldigt simpelt skrivit ner en kort beskrivning.

Varje bygge har sin egen lapp.

byStfn

Citat från: Emma skrivet 08 mars 2024 kl. 10:50Tjabba. Jag har bara väldigt simpelt skrivit ner en kort beskrivning.

Varje bygge har sin egen lapp.
Som jag nämnde tidigare så gillar jag enhetlighet 😅

Emma


Eriol

Kommer det någon fullständig resultatlista för denna tävling?

(För er som inte var på plats så var det alltså Skaftes Hotell Knaust som vann och ryktesvägen har jag också hört att Godtfreds gulddrake kom tvåa. Men det fanns ju också många andra intressanta tävlingar i tävlingen, tex miniatyrkampen mellan byStfn och Jemanuelsson, kolossalkampen mellan Hultan och Copmike och kartkampen mellan Gideon och Eriol.)

Gideon

Mycket välförtjänt vinnare, men en stark konkurrent i gulddraken också! Tror att draken hade en liten nackdel av att även sundsvallsborna själva knappt visste vad den var, de visste vilket hus den satt på men många hade nog aldrig kollat så högt upp (med kikare?).

Har för mig att jag såg betydligt fler streck på de två byggena i toppen än på de övriga byggena iaf (strax innan stängning hade min kart-våg fått hela 1 streck på röstnings-bladet :P )

Godtfred

Stämmer med min undersökning också. De visste inte att det var just den draken, eller att den ens fanns. Men det gäller en själv också, hur ofta lyfter man blicken och tittar på hur husen ser ut över gatuplanet i sin egen hemstad?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.