Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC november 2023 - Bar med studs

Startat av embe, 12 november 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

embe

Swebrick Brick Challenge LXXXII

Månadens bit är 4083 Bar 1 x 4 x 2 with Studs

IMG_1183.jpg

Biten kom 1980 finns i 413 set i 14 färger. En riktig veteran och doldis, ska bli spännande att se vad ni kan åstadkomma. 

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt den 30/11.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

byStfn

I många år har jag internt (i mitt huvud :P ) kallat den här biten för kakmonstret så nu var jag tvungen att få det ur systemet innan jag kan få ut något annat. Så här är alltså:

Kakmonstret
SBC_11-2023.png

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 15 november 2023 kl. 22:45I många år har jag internt (i mitt huvud :P ) kallat den här biten för kakmonstret
Hahaha det har du ju rätt i! Nu kommer jag alltid se en mun i den biten :D

Godtfred


anvil

Adventsljusstake


MrUzagi


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.