Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego i Fortnite

Startat av MarLar, 03 december 2023 kl. 12:05

Föregående ämne - Nästa ämne

MarLar

I dag släpps Legouppdateringen till Fortnite. Sonen sitter andaktigt och väntar på att komma in på servrarna. Dessvärre mer för Fortnites skull än för Legot, men men. Pappan har inte hunnit spela på två månader men denna gång ska jag försöka lägga några timmar trots hektisk december =)

swemixon

Känner igen mig i detta. Det pratas oavbrutet om Fortnite här hemma men i denna nya kombination med LEGO blev det etter värre :) Nu stirras det på uppdateringsskärmen men en sådan iver att man kan tro att det är tomten som ska komma på besök. (Denna pappan håller även med om att även om det spelats 0 minuter i OG Fortnite den senaste tiden så måste han ju bara prova på LEGO-Fortnite...)

MarLar

Citat från: swemixon skrivet 03 december 2023 kl. 13:26Känner igen mig i detta. Det pratas oavbrutet om Fortnite här hemma men i denna nya kombination med LEGO blev det etter värre :) Nu stirras det på uppdateringsskärmen men en sådan iver att man kan tro att det är tomten som ska komma på besök. (Denna pappan håller även med om att även om det spelats 0 minuter i OG Fortnite den senaste tiden så måste han ju bara prova på LEGO-Fortnite...)
Ser nu att Legouppdateringen släpps 7 december. Jag blev lite besviken men sonen var nöjd med övriga nyheter =)

danielbrrssn


Läste precis på Brothers Brick om spelet.

Mina tankar efter det;

- Jag tror att det kommer bli ganska populärt. Målgrupperna, gissar jag, är de som är på väg att sluta med Lego och som spelar mer dataspel, dels de som precis lämnat Lego vilka kan påminnas och komma tillbaka snabbare.
Med spelet kan de vara i båda världarna lite längre.

- Är det Fortnite eller Lego som kommer tjäna mest på detta samarbete? (Och hur fördelar de intäkterna av spelet?)

- Hur påverkar det samarbetet med Minecraft och Microsoft?

- Känns som en naturlig fortsättning på närmandet av Kina som marknad (Epic ägs till 40% av Tencent). 

MarLar

Citat från: danielbrrssn skrivet 22 december 2023 kl. 14:31Läste precis på Brothers Brick om spelet.

Mina tankar efter det;

- Jag tror att det kommer bli ganska populärt. Målgrupperna, gissar jag, är de som är på väg att sluta med Lego och som spelar mer dataspel, dels de som precis lämnat Lego vilka kan påminnas och komma tillbaka snabbare.
Med spelet kan de vara i båda världarna lite längre.

- Är det Fortnite eller Lego som kommer tjäna mest på detta samarbete? (Och hur fördelar de intäkterna av spelet?)

- Hur påverkar det samarbetet med Minecraft och Microsoft?

- Känns som en naturlig fortsättning på närmandet av Kina som marknad (Epic ägs till 40% av Tencent).

Efter ha spelat en del konstaterar jag att det är lite som Lego worlds fast bättre. Inte så mycket Fornite i Lego-läget även om prylar och färgval följer Fortnites mall. Jag tror att fler Legospelare hittar Fortnite än Fortnitespelare som börjar bygga Lego.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.