Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen 5-7 juli 2019 Örebro - Anmäl er här!

Startat av klossbutiken.se, 19 mars 2019 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnusengstrom

Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2019 kl. 11:44
Fattar inte att det redan är 5-års-jubileum?!
Anmält mig nu :)

Får dock se om/hur mycket jag kommer kunna ställa ut i år, och kommer behöva ha med mig åtminstone min 6-åring.
Men utifrån förutsättningarna hoppas jag vara med en del i alla fall och hon börjar ju vara en del av målgruppen? :)

Hon kommer säkert att bli bra omhändertagen av alla andra barnen.

Emma

Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2019 kl. 11:44
Fattar inte att det redan är 5-års-jubileum?!
Anmält mig nu :)

Får dock se om/hur mycket jag kommer kunna ställa ut i år, och kommer behöva ha med mig åtminstone min 6-åring.
Men utifrån förutsättningarna hoppas jag vara med en del i alla fall och hon börjar ju vara en del av målgruppen? :)

Mars i alla fall!! Eller?

mortil

Ingen som har lust bygga ett containerfartyg till min kran? ;) :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Gideon

Citat från: Emma skrivet 10 maj 2019 kl. 13:35
Mars i alla fall!! Eller?
Jo, om jag lyckas bygga nåt och vi tar oss dit redan torsdag kväll/fredag morgon borde jag kunna bidra med en remsa :)

shutter


Stork

Efter lite pusslande med sommarledigheten har jag bestämt mig för att dyka upp och köra lite GBC :)
Ska bli riktigt roligt!
Brick After Brick: Back on Bricklink!

byStfn

Citat från: Magnusengstrom skrivet 10 maj 2019 kl. 12:05
Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2019 kl. 11:44
Fattar inte att det redan är 5-års-jubileum?!
Anmält mig nu :)

Får dock se om/hur mycket jag kommer kunna ställa ut i år, och kommer behöva ha med mig åtminstone min 6-åring.
Men utifrån förutsättningarna hoppas jag vara med en del i alla fall och hon börjar ju vara en del av målgruppen? :)

Hon kommer säkert att bli bra omhändertagen av alla andra barnen.

Det är roligt med alla "Klossbarnen" tycker jag. De drar liksom runt som en flock på mässgolvet :) Undvik att mata dom med socker bara för då blir det rätt jobbigt om man är trollkarl och har en rolig mustasch.

robinnilsson403

Äntligen fått svar på semesteransökan, så Klossfestivalen it is! Får se om jag hinner med något mer bygge innan. Kanske tar med något set att bygga på plats...  :o
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

klossbutiken.se

Hej på er allihopa!

Gick precis igenom listorna med anmälda deltagare resp listan över byggen. Kan säga att det är fler deltagare än byggen just nu ;)

Vill bara påminna er om att gå in och anmäla de byggen som ni vill ha med så snart ni kan, då deadline är nu den 16 juni. Och hoppas på att kunna gå igenom den nästa vecka för att se om alla får plats eller ej.

In och anmäl era byggen redan idag!

Ha det bäst!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Gideon

Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2019 kl. 18:18
Citat från: Emma skrivet 10 maj 2019 kl. 13:35
Mars i alla fall!! Eller?
Jo, om jag lyckas bygga nåt och vi tar oss dit redan torsdag kväll/fredag morgon borde jag kunna bidra med en remsa :)
Dyker upp hela festivalen (med äldsta avkomman, som börjar vara i målgruppen för festivalen :) ), men räknar tyvärr inte med att bygga något mer tills dess (trebarnsföräldralivet och nytt jobb är lite för mycket just nu).

mortil

Citat från: Gideon skrivet 11 juni 2019 kl. 21:17
Citat från: Gideon skrivet 10 maj 2019 kl. 18:18
Citat från: Emma skrivet 10 maj 2019 kl. 13:35
Mars i alla fall!! Eller?
Jo, om jag lyckas bygga nåt och vi tar oss dit redan torsdag kväll/fredag morgon borde jag kunna bidra med en remsa :)
Dyker upp hela festivalen (med äldsta avkomman, som börjar vara i målgruppen för festivalen :) ), men räknar tyvärr inte med att bygga något mer tills dess (trebarnsföräldralivet och nytt jobb är lite för mycket just nu).

Bara att sällskapet i sig kommer är inte att förringa. med nya byggen eller ej :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Anders67

Mars2050 är anmält som 300x120 cm, jag har 4 modeler brett plus 1+1 moduler från Andli och ...

Gideon

#27
Citat från: mortil skrivet 11 juni 2019 kl. 22:07
Bara att sällskapet i sig kommer är inte att förringa. med nya byggen eller ej :)
Ett nytt litet GoH-bygge med LifeLites blev klart igår i alla fall :)

Citat från: Anders67 skrivet 11 juni 2019 kl. 23:35
Mars2050 är anmält som 300x120 cm, jag har 4 modeler brett plus 1+1 moduler från Andli och ...
Kanske ska reservera lite bordsyta för 3x4 plattor och bygga klart detaljerna på marken där på plats då? Dottern lär ändå sitta i bithaven... :)

fork

Citat från: Anders67 skrivet 11 juni 2019 kl. 23:35
Mars2050 är anmält som 300x120 cm, jag har 4 modeler brett plus 1+1 moduler från Andli och ...
Om Gideon har plats i bilen kan jag skicka med min modul (2x4), kan tyvärr inte vara med själv.


andreas E

Citat från: fork skrivet 12 juni 2019 kl. 09:07
Citat från: Anders67 skrivet 11 juni 2019 kl. 23:35
Mars2050 är anmält som 300x120 cm, jag har 4 modeler brett plus 1+1 moduler från Andli och ...
Om Gideon har plats i bilen kan jag skicka med min modul (2x4), kan tyvärr inte vara med själv.

Föreningen har några rullar med avspärrningsband hos Nextuz.
Finns där någon som kan ta med dem till Örebro och ge dem till Ozp/Kwagge för vidare befodran till Hässleholm?


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.