Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

WIP: Hogwarts "kvarteret"style

Startat av Svartkrut, 24 september 2017 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

BerraBZ


Anders67

Det blir bara bättre och bättre, så fint!

ColA


Svartkrut

Tack! Kul att ni gillar det. Här kommer senaste uppdateringarna i bygget och en översikt hur det ser ut i bokhyllan nu när alla moduler är ljussatta. Har nu byggt flickornas toalett med ingången till hemligheternas kammare, Ravenclaws sovsalar och Dumbledores kontor. Tar med alla moduler till Norrköping. Har mycket mer jag vill bygga, men just nu är det lite paus i byggandet pga bitbrist.  ;D










Jimpen

Det här är helt overkligt snyggt....jag blir nästan gråtfärdig. :o :) ;D

Gideon

Som jag redan har berömt på Facebook så är detta grymt snyggt och riktigt roligt att se att den här standarden kan användas för ännu ett tema :)

Trist att bokhyllorna är aningen för smala för att rymma 96 studs brett... Om inte bitbristen är alltför påtaglig kanske en "utfyllnadsremsa" med icke upplyst exteriör i stil med sagoslottets torn skulle gå att ställa bredvid?

Svartkrut

Citat från: Jimpen skrivet 21 november 2017 kl. 12:30
Det här är helt overkligt snyggt....jag blir nästan gråtfärdig. :o :) ;D
Tack snälla!   :D Absolut mitt favoritprojekt såhär långt.

Citat från: Gideon skrivet 21 november 2017 kl. 12:41
Som jag redan har berömt på Facebook så är detta grymt snyggt och riktigt roligt att se att den här standarden kan användas för ännu ett tema :)

Trist att bokhyllorna är aningen för smala för att rymma 96 studs brett... Om inte bitbristen är alltför påtaglig kanske en "utfyllnadsremsa" med icke upplyst exteriör i stil med sagoslottets torn skulle gå att ställa bredvid?
Tack. Faktum är att runda torn på sidorna står på min lista över vad som mer ska byggas till detta projekt.  Behöver i runda slängar ca 1500 round bricks i tan, men planen är att tornen ska vara klara till utställningen i Huskvarna. Sedan har jag 17 punkter till på önskelistan, men jag tänker att detta får utvecklas och byggas på under en längre tid förmodligen över flera år framöver. Ska också bygga lite annat emellan så det får ta den tid det tar. Vill inte stressa detta.  :P

Svartkrut

#22
En liten uppdatering på de senaste månadernas utbyggnad av mitt Hogwartsprojekt.

Har byggt ett smalt torn där Trelawneys kalssrum finns i toppen och i källarvåningarna finns Filchs kontor och sovrum samt fängelshålorna han så gärna skulle vilja nyttja för olydiga elever.

Har också påbörjat Umbridges kontor och klassrum samt Hemligheternas kammare. Dessa moduler är dock inte klara då vissa bitar saknas i nuläget. Räknar dock med att dessa ska färdigställas före Huskvarna.

Har beställt mer kabel till ljusslingorna så att samtliga moduler ska kunna ljussättas.

Det börjar bli trångt i bokhyllorna nu... ;D












Clarmo

Det är så väldans snyggt så jag blir mållös varje gång du uppdaterar! Väldigt snyggt klossat.  :)

Storm_666

Riktigt bra jobbat. Gillar starkt alla detaljer. Intressant byggteknik för att få till rundningen på tornet. Detta skall följas med stort intresse :)

Betweenbrickwalls

Så underbart med alla dessa detaljer! Platserna känns mycket välbekanta och valet av rum verkar vara väl genomtänkt. Toppen!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Record

Är ingen stor fan av Harry Potter, men gillar det du bygger, särskilt kul med den runda byggnaden.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peter S

Umbridge's kontor: Varför har LEGO inte släppt 40 olika runda tiles 2x2 med kattmotiv?

Skafte

Utgår du framför allt från böckerna eller filmerna? De officiella seten är ju klart "filmorientetade", men det är ju en del som saknas på duken...

Svartkrut

Citat från: Skafte skrivet 19 februari 2018 kl. 17:36
Utgår du framför allt från böckerna eller filmerna? De officiella seten är ju klart "filmorientetade", men det är ju en del som saknas på duken...
Jag blandar lite. Filmerna utgör ju ett gediget bildmaterial att gräva ur, men vissa saker från böckerna vill man ju gärna lyfta fram. En sak som jag tagit från böckerna är Dobby som stjäl gälgräs i Snapes förråd. I filmen var det Neville Longbottom som ger Harry gälgräset.

Tack för alla fina kommentarer!   ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.