Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

The LEGO Movie 2 (Spoiler varning)

Startat av Teabox, 05 juni 2018 kl. 15:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox



Nu med Friends :)

insurrection

Då blire att gå på bio 2019 med då...
Sewer Babies  ;D ;D ;D

Teabox

Har noterat att de använt sig av en icke-existerande bit i trailern, en hjärtformad plate. Vore kul om den kommer i något set :)

Eigenbrötler

Citat från: Teabox skrivet 07 juni 2018 kl. 08:46
Har noterat att de använt sig av en icke-existerande bit i trailern, en hjärtformad plate. Vore kul om den kommer i något set :)


Jag väntar fortfarande på de 56 tandade kugghjulet ifrån motorcykeln i första lego movie....
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

dalle

Tycker du att kan vara kul att synas i eftertexten tillsammans med en byggkompis och ett gemensamt bygge så kan denna tävling vara intressant för dig:

https://www.lego.com/sv-se/themes/the-lego-movie-2/competition?CMP=EMC-VIP_20180703_CreativityMonth_ROE&HQS=50_A2_CTA_EU_EN&RRID=1714035&RMID=VIP_2018_07_03_CAM_EMEA_CreativityMonth

Teabox


Odidoma

Jag ser fram emot CMF-serien till filmen, borde komma många bra tillbehör som kan användas till postapokalyptiska byggen.

Peter S

Citat från: Odidoma skrivet 20 november 2018 kl. 21:39
Jag ser fram emot CMF-serien till filmen, borde komma många bra tillbehör som kan användas till postapokalyptiska byggen.
Seten till förra var också bra, så det kan komma en hel del. Hur många vågor var det till förra filmen? 3?

Mekkaniak

Emmet's Holiday Party: A LEGO Movie Short
En julkortis där Emmet dekorerar hela Apocalypseburg inför julen.


Synrise

#9
Oooh!  :D

edit: uppladdad bild är borttagen då vi undviker läckta bilder uppladdade på siten

Magnus den store

Ser ut som container-biten kommer i sandblått, men det bästa måste vara Margot Robbies Harley Quinn. Hon har en given plats i min Harley Quinn-samling. Setet är 53 cm högt och 50 cm brett.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Bygget påminner starkt om en viss scen från 1968, med flit antar jag...

"- They blew it up!"

Anders67

Citat från: Synrise skrivet 16 december 2018 kl. 10:17
Oooh!  :D

Som ambassadör och RLUG "polis" så vill jag hellre att vi undviker att ladda upp "leaks" till vår site.
Länka in bild från källan är bättre och om källan bryter mot någon policy så kommer vi inte att drabbas.

Antar att källan i drtta fallet är
http://minifigpriceguide.com/wordpress/lego-70840-the-lego-movie-2-welcome-to-apocalypseburg-revealed-on-ebay/


Magnus den store

Citat från: Synrise skrivet 16 december 2018 kl. 10:17
edit: uppladdad bild är borttag då vi undviker läckta bilder uppladdade på siten
Säker på det?  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 16 december 2018 kl. 15:10
Citat från: Synrise skrivet 16 december 2018 kl. 10:17
edit: uppladdad bild är borttag då vi undviker läckta bilder uppladdade på siten
Säker på det?  ;)
Ja!!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.