Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Djurgårdsbron 1890-talet & Framtidstunnelbana!

Startat av Skrytsson, 22 augusti 2012 kl. 23:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Wineyard skrivet 11 augusti 2012 kl. 20:55
När kommer du publicera de andra två delarna? :)

Här kommer, sent omsider, de två sista delarna av uställningen "Stockholm bit för bit" på Stockholm Spårvägsmuseet.

Nu är "sagan" completed.



Framtidstunnelbana. Någongång i framtiden kommer Sthlm tunnelbana ha förlängts till Nacka Forum. Vid den tiden kommer vi alla gå vitklädda, omgivningen kommer vara kliniskt ren och tunnelbanan transparent och ljudlös  :P







Vi maximerar kontrasten och hoppar till 1890-talet, Djurgårdsbron!
Till kullerstensgata och hästbussar.

Djurgårdsbron, Stockholm.









En inte alltför ovanlig syn!










Här ser vi August Strindberg stå och begrunda tillvaron.










Så, 1890-talets Djurgårdsbro, 1940-talets Spårvagnstäta Stureplan, nutidens NK eller klinisk framtid - vilken är din favorit?  :)

   
   

Lews

Riktigt fina byggen allihop men favoriten är nog ändå Djurgårdsbron!

styrbjörn


Skafte

Snygg bro och frän framtid, men jag måste ändå hålla Stureplan som min favorit!

boba johan

Riktigt snygga byggen. När jag ser såna här saker inser jag hur fåniga mina ser ut ;-)

Tie Fighter

Så läckert, jag kan inte säga att någon är bättre än den andra utan alla är lika cleana och snygga.

Ras 74

SHIT vad snyggt Skrytsson!

Hur länge skall dessa stå på utställningen?
Hade gärna kommit förbi för att kolla på det live när jag är uppe om två veckor.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Bron är sk*t snygg och jag gillar gatlyktorna (kanske snor den designen någon dag :P ). Framtiden är en kul vision :)


AndersI

För min del är det ingen tvekan - Djurgårdsbron! Följd av Stureplan, NK och Framtiden. För mig känns Framtiden alldeles för steril och livlös (men det kanske är avsikten?).  Den lider förstås av att den inte kan ha någon 'igenkänningsfaktor'

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen - Du är proffs på det här!

Är Strindberg ett standardhuvud, eller ett självmodifierat? Hur bär du dig åt i så fall?

Superkalle

Ha, ha....älskar fordonsutsläppen från 1800-talet  ;D

Myko

Bron är jättefin, det är nog den bästa av de fyra.

Framtidstunnelbanan ser rätt häftig ut, men det ser inte ut som du lagt ner samma arbete i den som de andra.

Illuwatar

Mycket snygga allihopa - min favorit är Djurgårdsbron. Fina detaljer och roligt scenario. Framtiden ser däremot lite för steril ut, hoppas verkligen inte att det ser ut så IRL när det väl är dags för 2050...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janimakaj

ja jag håller med övriga riktigt snygga byggen, min favorit är bron, den är verkligen superb.
Unless you try, you will not know if it works! ;)

swestar

#13
Citat från: Teabox skrivet 23 augusti 2012 kl. 10:43
Bron är sk*t snygg och jag gillar gatlyktorna. Framtiden är en kul vision :)
Kan bara hålla med  :)
En fråga, hur många bitar gick det åt till brobygget?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

de Gothia

Wow vad snyggt!!! Min favorit är bron, stenarna på den var riktigt läckra och själva bron med alla detaljer är bara ren ögonfröjd!!

Så när börjar du med borg?!;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.