Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO JiaXing Factory Grand Opening 2017

Startat av mechamike, 01 december 2016 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Innan Lego skulle inviga sin fabrik i Kina fick vi en förfrågan från ambassadören av "Heroes Club", Prince Jiang om vi ville skicka med lyckönskningar till fabriken via en MOC som de skulle bygga som gåva. De önskade handskrivna bitar att infoga I den "kinesiska muren". Handskrivet anses nämligen "finare" än tryckta bitar. Swebrick var en av 50 RLugar som hörsammade deras förfrågan och i Skaebaek lämnade jag över Swebricks bitar till Jan på Lego för vidare transport till China.

Nu är MOC'en bygg och överlämnad, här kan ni läsa lite mer och nedan följer även ett tack som publicerades från Prince Jiang
Bifogar även en bild på bitarna i bygget.


https://lan.lego.com/blogs/1-blog/post/32

CitatLet's talk about Great Brick Wall. First, thanks and thanks again for your participation, support and good ideas.

It includes 4 pieces of 32x32 baseplates. Three dimensions are 105cm (Length) by 28cm (Width) by 30cm (Height) with Acrylic display case. The number of bricks is around 7400 bricks in total. It was built in 38 hours within 2 days by me.

I have tried my best to put originally-connected bricks together from the same LUG. However, some bricks are shifted or placed on another side, due to construction sturdiness. I do apologize for this and hope you can understand. Now it is permanently displayed in Lego JiaXing Factory.

Some of you have PM me for high-resolution images and I have uploaded a ZIP file including 34 original images taken and PhotoShopped by my friend, Jinxm (from LELEZHEN LUG). You can find the link below:

https://drive.google.com/file/d/0B_7UV4RaFLorQWNHUFU1MkhJSEk/view?usp=shari...

I also uploaded few images here. Thanks again and hope you enjoy.

Kind regards,
Prince Jiang
Ambassador of Heroes Club LUG
?

byStfn

Kul grej! Och jag håller med - handskrivet är finare!

Peter S

Citat från: byStfn skrivet 01 december 2016 kl. 16:25
Kul grej! Och jag håller med - handskrivet är finare!
Tror kineserna menar kalligrafi...  ;D

lingonfil

Klottra på kinesiska muren! Jag trodde Swebrick var bättre än så. =) Men å andra sidan så blir väl MOC:en mer verklighetstrogen så.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.