Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Trots att jag och Laswoii satt på hotellrummet och analyserade trailern och teasern så missade vi att gotlänningarna vid middagsbordet var med! Skämspåse!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Zilmrud

Citat från: andreaseldh skrivet 01 oktober 2020 kl. 12:18
Hur gick lagindelningen till; sökte ni som lag, bestämde ni själva när ni såg "jasså är du här också", eller var det lottning? Eller en kombination av allt?

Väldigt olika för lag till lag. Vissa sökte som par och andra valdes ut och placerades med någon okänd.
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Anders67

Vilket gäng! Ser fram emot att se detta!

Jesperrydhog

Citat från: Anders67 skrivet 01 oktober 2020 kl. 20:55
Vilket gäng! Ser fram emot att se detta!
Det göra jag med. Har det så trevligt och lycka till med bygget swebrick. :) :)

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 01 oktober 2020 kl. 12:18
Hur gick lagindelningen till; sökte ni som lag, bestämde ni själva när ni såg "jasså är du här också", eller var det lottning? Eller en kombination av allt?

En del sökte som lag och en del separat och parades ihop. Jag spekulerar i att inga lag lottades då TV nog tar alla chanser de kan för att välja ut lag baserat på personligheter :)

Tektor

Citat från: pareriksson skrivet 01 oktober 2020 kl. 13:18
Kul att se att Swebrick fått ett eget TV-program!  :)

Hädanefter kallat "klubbmästerskapet".

Emma S

Heja! Ser verkligen fram emot premiären, det ska bli urkul att se!

Odidoma

Verkligen, så spännande och roligt! Det kommer bli fantastiskt kul att följa :)

ingels

Har nog aldrig sett fram emot för ett program på TV som kommande LM SVERIGE. Vem vet, kanske Swebrick får ett litet uppsving också (Det lär ju få gratis reklam på nåt vis i programmet)

Önskar alla lycka till även om det är för sent, antar att ni hade jävligt kul och det måste ha känts konstigt att ha den enorma mängden med bitar att bygga med (vem vet. Har man inte sorterat lagret själv så kanske det är skitsvårt att hitta det man letar efter med den mängden bitar som finns i lagret)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Emma

Citat från: ingels skrivet 03 oktober 2020 kl. 11:42
Har nog aldrig sett fram emot för ett program på TV som kommande LM SVERIGE. Vem vet, kanske Swebrick får ett litet uppsving också (Det lär ju få gratis reklam på nåt vis i programmet)

Önskar alla lycka till även om det är för sent, antar att ni hade jävligt kul och det måste ha känts konstigt att ha den enorma mängden med bitar att bygga med (vem vet. Har man inte sorterat lagret själv så kanske det är skitsvårt att hitta det man letar efter med den mängden bitar som finns i lagret)

Mängden bitar var inte så intressant som man kanske tänker sig. Jag har mer välsorterat hemma, och dessutom ett bredare sortiment. Bitmängd är sällan ett problem för mig, det brukar gå att lösa genom bricklink. Men visst, lite kul är det att få vältra sig i bit-rummet. Framförallt gör det sig bra på TV, med alla härliga färger att frossa i.

byStfn

Citat från: Emma skrivet 03 oktober 2020 kl. 13:28
Mängden bitar var inte så intressant som man kanske tänker sig. Jag har mer välsorterat hemma, och dessutom ett bredare sortiment. Bitmängd är sällan ett problem för mig, det brukar gå att lösa genom bricklink. Men visst, lite kul är det att få vältra sig i bit-rummet. Framförallt gör det sig bra på TV, med alla härliga färger att frossa i.

Exakt, de flesta fick nog kämpa med bitarna som fanns och jag vet att många inte kunde bygga som de brukar pga att de bitarna helt enkelt inte fanns. Däremot fanns det oändligt med 2x4 i massa kulörta färger :P

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 03 oktober 2020 kl. 16:49
Däremot fanns det oändligt med 2x4 i massa kulörta färger :P

Du skall inga andra bitar hava än 3001!

... eller är det ...

3001 är den enda biten och Kirk Kristiansen är dess profet!

Gideon

Målet är väl ändå "bra TV" och då kanske stora byggen av 2x4 är mer publikfriande än högdetaljerade byggen fulla av NPU som det mest är de invigda som förstår storheten i?  8)

Så länge det är lika för alla så är det ju i alla fall ett begränsat utbud en del av tävlingen  ;)


Emma S

Intressant att höra om bitutbudet, man får ju ganska korta glimtar av bitrummet i programmen.
Måste förstås heja lite extra på min namne med snygga frisyren ;)

/Emma

ingels

#194
Citat från: Gideon skrivet 04 oktober 2020 kl. 14:03
Målet är väl ändå "bra TV" och då kanske stora byggen av 2x4 är mer publikfriande än högdetaljerade byggen fulla av NPU som det mest är de invigda som förstår storheten i?  8)

Så länge det är lika för alla så är det ju i alla fall ett begränsat utbud en del av tävlingen  ;)

Har kollat alla dom säsonger och internationella versioner av Lego Master som finns på CMore och i sista säsongen av Lego Masters Australia (serien som än så länge är min favorit) så "råkade programledaren" putta om kull en motorcykel som var fylld (vältankad ?) med Lego och sedan fick alla kvarvarande lag rusa fram och roffa åt sig bitarna som fanns och bygga vad de ville av dem. Då var utbudet och färgerna minskat men de lyckades likt förbannat mycket väl (viss byteshandel pågick mellan borden).

Att det blir bra TV är nog prioritet #1 så det hänger nog extremt mycket att få fram riktigt bra Lego byggare. Att höra att vissa av Swebrickarna som deltagit tycker att det var bland det roligaste dom gjort smäller högre än att vinna i mina öron, nu har jag dock ingen aning om vem som vinner.

Säsong 2 av LM Australia bjöd på en hel del nyheter. Bygga något som skall sänkas i ett Akvarium. Bygga något hängandes från en Technic brick i ett snöre i taket. Bygga något som hänger ihop uppe, på sidan och under det bord man bygger på.

Man baxnar när man ser vad som görs, sedan är det väl klart att man inte kan lyckas hålla igång i 12 timmar i sträck (Toalettbesök och lunch är väl välbehövda raster i alla fall fast man vet ju hur tiden bara rinner iväg när man sitter framför ett "bygge") och en "arbetsdag" är väl fortfarande bara 8 timmar (plus ev övertid) men Lego gör sig bra i TV och att dessutom få se en kamratskaplig anda i bland lagen är faktiskt oerhört kul. Visst, man är en vuxen karl som bygger Lego men jag är säker på att detta kan vara det bästa som Lego har gjort för att få en större målgrupp (och försäljning), ett genialiskt drag som vad gäller TV nog är bland det första och svårslagen vad gäller marknadsföring.

Att se bitar användas till annat än vad dem är till för ger pluspoäng men det är nog inte alltid en "vanlig" ser sådant och men för en "invigd" är det skoj :)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.