Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Light My Bricks

Startat av Gideon, 27 september 2023 kl. 10:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Om jag förstod det rätt på Q&A med J&J i Skaerbaek så hade Lego haft om inte ett partnerskap så i alla fall någon form av samarbete mellan ingenjörsteamen med Light My Bricks för att jobba på att kvaliteten ska vara den som AFOLs förväntar sig.
Är det någon här som använt deras produkter?


https://www.lightmybricks.eu/collections/diy

Jenny242

Citat från: Gideon skrivet 27 september 2023 kl. 10:05Om jag förstod det rätt på Q&A med J&J i Skaerbaek så hade Lego haft om inte ett partnerskap så i alla fall någon form av samarbete mellan ingenjörsteamen med Light My Bricks för att jobba på att kvaliteten ska vara den som AFOLs förväntar sig.
Är det någon här som använt deras produkter?


https://www.lightmybricks.eu/collections/diy

Jag använder deras grejer! Har testat annat oxå, men tyckte inte det var lika bra. Har light my bricks i mina modulhus. 
Jenny242

Tunnan

Ej testat dessa men sen Ebrix slutade med Brixmax så köper jag direkt från kina ist. Bir billigare och i slutänden är det väl därifrån allt kommer ;)

Jenny242

IMG_2895.jpeg
En gammal bild, men här kan du se lite hur det ser ut 😀
Jenny242

Gideon

Citat från: Tunnan skrivet 27 september 2023 kl. 10:23Ej testat dessa men sen Ebrix slutade med Brixmax så köper jag direkt från kina ist. Bir billigare och i slutänden är det väl därifrån allt kommer ;)
Har du något tips för vilka kanaler man hittar vettiga grejer "direkt från Kina" som funkar...?

Tunnan

Citat från: Gideon skrivet 27 september 2023 kl. 11:32Har du något tips för vilka kanaler man hittar vettiga grejer "direkt från Kina" som funkar...?
Vettiga är ju lite va man lägger ribban man jag kör via ali express då de är billigast, låter skumt men funkar faktiskt bra. 
Betalar med paypal, tog 25 dagar från beställning till brevlåda och inget bråk med tullen än så länge peppar peppar... 



robinnilsson403

Citat från: Tunnan skrivet 27 september 2023 kl. 12:15Vettiga är ju lite va man lägger ribban man jag kör via ali express då de är billigast, låter skumt men funkar faktiskt bra.
Betalar med paypal, tog 25 dagar från beställning till brevlåda och inget bråk med tullen än så länge peppar peppar...




Men vad köper du? Vilken sorts prylar?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Tunnan

Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 september 2023 kl. 12:44Men vad köper du? Vilken sorts prylar?
Jag har  köpt kabel, led stripe, expasion bord och usb kontakter. Liknande eller samma som de som såldes i Brixmax seten. Mest för att kunna belysa Moc byggnader mm som man själv gör. 
Finns ju tyvärr ingen vettig svensk säljare längre så å får e bli såhär. Köpte ju gladeligen av Ebrix så länge de hade det i sortimentet. 


pehter aka ibbe

mmm, Lego ska du undvika som sökord när du söker på Aliexpress. Känns som att annonser som nämner Lego försvinner snabbt, dock funkar setnummer  ;D

Gör ett försök på building blocks lighting kit
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

danielbrrssn


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.