Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Lekmer har rea nu med upp till 70% på vissa leksaker. Dock fann jag inga Lego till denna reastats. Tycker det merst ser ut som deras priser nu hamnar i nivå med andra billiga affärer
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Filbunken

Brukar NK ha slutrea? Var förbi idag och dom hade fortfarande en stor stapel (ca 15-20 st) av Slave 1 för 550 kr. Men skulle gärna kapa lite mer på den, så jag undrar om dom brukar köra slutrea i stil med 70%?
Det som fanns kvar i 40% högen var Toy Story 3 set, Atlantis Portalen (2 st) och ett gäng med Gycklare från Kingdoms.

Skrytsson

Citat från: Filbunken skrivet 12 juli 2011 kl. 23:52
Brukar NK ha slutrea?

Håller med om att det vore roligt att få tag på setet något billigare. Dock är min erfarenhet att de sällan (aldrig?) har mer än 50 % rea på lego.

Men, om så blir fallet får gärna den som får reda på det vidarebefordra informationen :)

Tobbe Arnesson

Inte direkt prisvärt kanske med City Gross i Falun har typ fyra kartonger med serie 2-figurer för ~20,- figuren. De har även ett gäng kartonger serie 3 men dessa kostade 26 någonting. Jag stod och plockade på mig några serie 4 för 24,90.
Blogg: Robotkampen

hersa

Hoppas att detta hamnar i rätt tråd - men jag har fått för mig att man kan få fritt porto från Amazon, eller är jag fel ute där? Jag testade att lägga en beställning precis, som hamnade på dryga 100 pund, men fick ändå närmare 8 pund i porto. Ingen big deal, men ändå...

thompabompa

Citat från: hersa skrivet 15 juli 2011 kl. 21:49
Hoppas att detta hamnar i rätt tråd - men jag har fått för mig att man kan få fritt porto från Amazon, eller är jag fel ute där? Jag testade att lägga en beställning precis, som hamnade på dryga 100 pund, men fick ändå närmare 8 pund i porto. Ingen big deal, men ändå...

Jupp, råkade också ut för det. Det stod någon förklaring i slutet, typ "varför kostar det pengar". Jag läste men fattade inte. Orkade inte, utan klickade på att köpa ändå.

Barbaroux

Körde förbi Norrköping i eftermiddags och då sålde Toys R Us Slave 1 för 499,50.

Skrytsson

Citat från: hersa skrivet 15 juli 2011 kl. 21:49
Hoppas att detta hamnar i rätt tråd - men jag har fått för mig att man kan få fritt porto från Amazon, eller är jag fel ute där? Jag testade att lägga en beställning precis, som hamnade på dryga 100 pund, men fick ändå närmare 8 pund i porto. Ingen big deal, men ändå...

Vid köp på 25 GBP eller mer på brittiska Amazon (Amazon.co.uk) har man vid Checkout möjlighet att välja "Super Saver Delivery" - detta innebär gratis frakt. (Nackdelen är att antalet fraktdagar troligtvis ökar, men detta är överkomligt).

Detta har diskuterats förut: http://www.swebrick.se/index.php?topic=1660.msg21926#msg21926

Skrytsson

Citat från: Barbaroux skrivet 15 juli 2011 kl. 22:09
Körde förbi Norrköping i eftermiddags och då sålde Toys R Us Slave 1 för 499,50.

Har de ordentlig rea på någon annan legoprodukt?

hersa


Barbaroux

Citat från: Skrytsson skrivet 15 juli 2011 kl. 22:13
Citat från: Barbaroux skrivet 15 juli 2011 kl. 22:09
Körde förbi Norrköping i eftermiddags och då sålde Toys R Us Slave 1 för 499,50.

Har de ordentlig rea på någon annan legoprodukt?

Fanns något enstaka Atlantisset som var billigt och även den gamla polisstationen såldes för 500-600 kr (kommer inte ihåg exakt hur mycket). I övrigt var det några enstaka modeller som det var lite rea på men inget speciellt.

Kan även tipsa om Lekhuset i Norrköping som har några Agentsset som de säljer ut till ungefär halva priset. Tycker att dessa set har en hel del kul detaljer och mina barn älskar att leka med dem.

SuperMario

Citat från: Barbaroux skrivet 15 juli 2011 kl. 22:21
Kan även tipsa om Lekhuset i Norrköping som har några Agentsset som de säljer ut till ungefär halva priset. Tycker att dessa set har en hel del kul detaljer och mina barn älskar att leka med dem.
Kan någon kolla vilka set det är och kanske agera mellanhand åt mig?

sandpeople

Köpte battle of endor på Toys R Us i sundsvall för 549:- det kan ha varit sista men de hade även space police stationen och allt Atlatis och en del toy story för halva priset. 

Skrytsson

Citat från: sandpeople skrivet 18 juli 2011 kl. 19:37
Köpte battle of endor på Toys R Us i sundsvall för 549:- det kan ha varit sista men de hade även space police stationen och allt Atlatis och en del toy story för halva priset. 

Vilket Toys r us?

Dash

Lekmer har 20% om man gillar dem på facebook :)

CitatWow! Nu har vi passerat 20 000 och det firar vi med 20% rabatt i hela två dagar! Skriv in rabattkoden i kassan när du handlar.
Rabattkoden är giltig från och med 110719 tom. 110720 och kan inte kombineras med andra rabattkoder.

Det verkar även funka på Legot som redan är på rea
/MK

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.