[MOC] Brandstationen från Station 19 (Grey's Anatomy universe)

Startat av Jenny242, 08 oktober 2022 kl. 15:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Citat från: Jenny242 skrivet 08 oktober 2022 kl. 15:37Hej!

Här är mitt första inlägg här på Swebrick. Jag har byggt brandstationen från TV-serien "Station 19" som är en spin-off från "Grey's Anatomy". Jag har kollat alla fem säsonger två gånger, och stalkat Google Maps i timmar för att få till alla detaljer :D Stationen ligger i Seattle men heter i verkligheten Seattle Fire Station 20.

Bygget är ca 70 cm brett och 64 cm djupt och är byggt på moduverse-plattor. Jag vet inte hur många bitar det är, men det blev väldigt många beställningar på BrickLink ;D

Jenny
hur många basplator fick du i hop med det här bygget.?

Jenny242

Citathur många basplator fick du i hop med det här bygget.?

Det är 88x80 studs stort. Kan dela det i fyra delar. Byggde moduverse-plattor, lite större än vanliga basplattor.
Jenny242

danielbrrssn


Jenny242

Citat från: danielbrrssn skrivet 08 oktober 2022 kl. 22:49Superfint. Smart att bygga moduverse.

Tack! Första gången jag byggde på moduverse faktiskt. Innan har jag använt vanliga basplattor. Men har upptäckt att de var ganska svåra att lyfta när de blev för stora 😀
Jenny242

Joacim

Grymt snyggt bygge! Ja att bygga på moduverse är riktigt smart plus att de går att göra i den storleken som vill ha dem i. Även om det bara blir en moduverse platta som huset står på så är det så mycket stabilare och lättare att flytta när de står på moduverse. Ps välkommen hit!

Jenny242

Citat från: Joacim skrivet 09 oktober 2022 kl. 08:46Grymt snyggt bygge! Ja att bygga på moduverse är riktigt smart plus att de går att göra i den storleken som vill ha dem i. Även om det bara blir en moduverse platta som huset står på så är det så mycket stabilare och lättare att flytta när de står på moduverse. Ps välkommen hit!

Tack så jättemycket! Ja moduverse var en ny upplevelse att bygga på. Kommer definitivt fortsätta med det! 😀
Och tack! Jag har kollat runt på forumet ett bra tag, men aldrig riktigt vågat visat nått. Men efter att ha ställt ut mitt Lego-museum på Hallwylska i somras, där jag träffade några härifrån, ville jag gärna bli aktiv i Swebrick 😀
Jenny242

Selander

Jätte-jätte-jättesnyggt !!!
Ser fram emot att se interiör och kommande fordon  ;D

Jenny242

Citat från: Selander skrivet 10 oktober 2022 kl. 07:42Jätte-jätte-jättesnyggt !!!
Ser fram emot att se interiör och kommande fordon  ;D

Oh tack så jätte jättemycket 😀😀 Jag håller på att fota interiörerna för fullt, försöker skapa några av scenerna från tv-serien 😀 Ska posta här när jag har några stycken att visa 😀
Jenny242


Jenny242

Jenny242

Daylight

Super snyggt bygge. Ska bli skoj o se bilder på insidan.

Jenny242

Citat från: Daylight skrivet 10 oktober 2022 kl. 09:19Super snyggt bygge. Ska bli skoj o se bilder på insidan.

Tack så jättemycket! Kommer bilder snart på insidan! Ska bara lista ut var jag ska posta dem bäst här. Ska man posta dem i ursprungsinlägget, som en kommentar här eller göra en helt ny post 🤔😀
Jenny242

Myko


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Jenny242 skrivet 10 oktober 2022 kl. 11:54---
Ska man posta dem i ursprungsinlägget, som en kommentar här eller göra en helt ny post 🤔😀

Ny kommentar så att tråden får ett nytt oläst inlägg och så kan du uppdatera första posten också.

Snyggt bygge! Det är en extra utmaning att följa en verklig förlaga.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jenny242

Citat från: Myko skrivet 10 oktober 2022 kl. 11:56Grymt premiär(?)-bygge!

Tack snälla! Jag har byggt ganska mycket innan, men aldrig postat något här tidigare. Men det ska det bli ändring på nu 😀
Jenny242

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.