Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Citat från: sweMezza skrivet 05 januari 2014 kl. 00:16
Jag har lagt en bild på Star Wars CB:t som header, kolla vad ni tycker.
Tummen upp! :)

Citat från: Magnus den store skrivet 26 december 2013 kl. 12:38
Nu har det gått lite mer än ett halvår sedan Flickr gjordes om. Hur har dess omdanande påverkat er? Jag har märkt att jag knappt använder Flickr längre. Jag var inte värst aktiv på att ladda upp bilder innan, men nu besöker jag knappt webbsidan längre.
Jag förstår inte riktigt kritiken som flödat runt designen, jag tycker att man vande sig ganska fort vid den. I nuläget kollar jag mer på flickr än vad jag någonsin gjort. Det enda jag kan störa mig på är att sidan kan vara rätt seg om man har långsamt internet.

AndersI

Flickr är SEGT även när man har halvsnabbt internet! Det har i princip dödat allt intresse jag har (haft) att följa länkar till Flickr. T.o.m. Brickshelf är snabbare!

Magnus den store

Ja, det är segt men jag vill inte säga att det är segt som sirap för det är betydligt värre. Jag är medveten om att min dator är en orsak men eftersom jag inte är ensam om problemet kan det inte vara den enda. Samtidigt förstår jag att flickr måste utvecklas för att hålla sin position på marknaden, men jag önskar att det fanns olika sätt att ladda bilderna på. Nuvarande och det gamla sättet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Myko

Tycker faktiskt flickr är lika snabbt som nånting annat på internet.  ???

Skafte

Jo, man vill att det ska gå snabbt på internet. När jag klickar på en bild här på Swebrick för att jag vill se den större, och det öppnas ett nytt fönster där det står "flickr" så stänger jag det och tittar på något annat istället. Jag vet att om jag skall komma till en version av bilden som går att zooma in på måste jag trycka fram typ tre olika med rätt lång laddningstid på varje. Föredrar bilder uppladdade direkt på forumet.  :)

o0ger

Nu verkar det som att man inte kan stänga av den nya Photo Page Beta längre. Nån som vet?

En sak som verkligen stör mig är att de verkar ha tagit bort "add notes". Detta används ju väldigt flitigt av oss AFOLs.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Hej Flickr-användare!

Jag använder ju Flickr-appen mycket. Jag kör iOS på Iphone 4S. Idag har jag fått ett problem.

Jag har fått upp en massa rekommenderade kontakter i mitt flöde. Ibland kan de vara typ 20 bilder som är helt random innan jag kommer ner till de som jag verkligen följer. Är detta en bugg eller en feature? Nån som vet? Nån som har samma problem?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 06 januari 2014 kl. 16:36
Ja, det är segt men jag vill inte säga att det är segt som sirap för det är betydligt värre. Jag är medveten om att min dator är en orsak men eftersom jag inte är ensam om problemet kan det inte vara den enda. Samtidigt förstår jag att flickr måste utvecklas för att hålla sin position på marknaden, men jag önskar att det fanns olika sätt att ladda bilderna på. Nuvarande och det gamla sättet.
Sedan en tid tillbaka använder jag visst beta-versionen av nya(?) Flickr och genast går allt så mycket smidigare. Under flera månader har jag knappt kunnat använda webbplatsen. Det jag sett på Flickr är sådant som länkats från annat håll, men det har varit näst intill omöjligt att besöka grupper.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 25 mars 2014 kl. 21:49
En sak som verkligen stör mig är att de verkar ha tagit bort "add notes". Detta används ju väldigt flitigt av oss AFOLs.

Funktionen bara försvann och därmed en väldigt massa konstruktiv kritik man samlat på sig under lång tid. Dessa anteckningar var bra då det gick att samtala om aspekter i ett bygge utan att ha exakt samma terminologi eller nivå på engelska.

Att det försvann är ju en av nackdelarna med att ha "kidnappat" en fotosajt för att använda i ett mer specifikt syfte.

Med allt detta sagt så tänkte jag berätta att jag fick en "note" på en av mina nya bilder idag. Syns bara i "recent activity" dock. Kör denne någon en äldre version och hur gör jag för att veta vilket område i bilden det "klagas" på.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Teabox

API:n verkar fortfarande stödja notes, så om man har tillgång en app som stödjer det så går att att lägga till notes verkar det som.

https://www.flickr.com/services/api/flickr.photos.notes.add.html

Hur du nu ska gå tillväga för att se noten har jag ingen aning om. Antar att du får PM användaren och fråga :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

Surfade runt i våran grupp idag och hittade mycket fint. Hur är det egentligen, lägger alla medlemmar som har Flickr in bilder där då och då?
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Förmodligen så vet inte alla Swebrick-medlemmar som har Flickr att Swebrick-gruppen finns och/eller vet inte hur man lägger till bilder i den.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: Larry Lars skrivet 20 april 2015 kl. 14:28
Surfade runt i våran grupp idag och hittade mycket fint. Hur är det egentligen, lägger alla medlemmar som har Flickr in bilder där då och då?
Många som delar med sig saker på forumet har även delat med sig på flickr, men visst kan den behöva spridas bättre. Vi kanske ska rekommendera medlemmar som gör något bra att även dela bilderna på var flickr? Samtidigt ska man ha i åtanke att gruppen inte passar för alla bilder. Rekommendationen är max 2-3 bilder av stora MOC:ar och 1-2 bilder för mindre. Därmed blir de flesta wip-bilder ointressanta.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

EpsilonEta

Jag la upp en bild så nu har jag gjort mitt :)
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.