Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige - Infotråd och diskussion!

Startat av CopMike, 17 december 2019 kl. 15:31

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike


CitatMeter Television kommer att, i samarbete med LEGO Group, producera LEGO® Masters Sverige för en stor svensk Tv-kanal.
En varm och härlig familjeshow med fantastiska LEGO-skapelser med 2,5 miljoner klossar att jobba med!

Den 25 januari har vi en slutcastingsdag i Stockholm. Då kommer man få bygga LEGO och träffa andra entusiaster, det kommer bli en mysig dag med fika, lunch och middag och såklart massor av Lego® byggande! Vi kommer inte vara jättemånga människor men det finns bara 16 platser till programmet så man kan se det som en sorts uttagning. Det är alltså steg 1 och det innebär inte att man måste vara med i programmet bara för att man kommer den 25 januari.
Veckan efter kommer besked om man kommit med i programmet, alltså senast den 31 januari.

Inspelning
Under fyra veckor i vår, måndag-fredag, spelar vi in i en studio i Frihamnen i Stockholm. Vi spelar in dagtid, antagligen startar vi 16 mars och avslutar med final cirka en månad senare. Exakta datum kommer bli klara innan jul.
Man är ledig den 20, 21, och 22 mars då Swebrick har sin utställning i Hässleholm.
Vi står för resor och hotellboende, https://www.scandichotels.se/hotell/sverige/stockholm/scandic-ariadne?utm_campaign=gmb&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_content=ariadne  om man inte bor i Stockholm.
Det utgår ersättning för förlorad arbetsinkomst för att täcka räkningar etc.
Det kommer finnas ett åtråvärt pris i tävlingen.

På denna länken kan man anmäla sitt intresse,  https://www.shortaudition.com/Lego-master-2020 ,gör det senast den 15 januari så kommer vi ringa upp er.
De bilder och videos ni bifogar vid er intresseanmälan, kommer inte visas eller användas i något annat syfte än i castingprocessen.
Bara maila mig på bea.lindell@meter.tv om du har några frågor.

Här är ett par länkar med lite klipp från LEGO Masters Australia som ger en bra bild om vad programmet är.

https://www.youtube.com/watch?v=FKC7ERWXIeg

https://www.youtube.com/watch?v=FkX7zictXdA

Varma hälsningar
Bea

Anmälan görs här: https://www.shortaudition.com/Lego-master-2020


JonKlarstrom

Spännande.

Undrar om de går UK, och kör trevligt folk som alla har sympatiska drag. Eller som Australien, med en noga castad grupp likt Robinson. Där någon är där för att bli älskad att hata. Osv...

UK kändes som mer genuin, så genuin en tv-show nu kan kännas. Men Australien hade större, ballare, fränare och coolare.

kanske kan det bli lagom här då.
Är inte ett dugg fyndig idag.

CopMike

Citat från: JonKlarstrom skrivet 17 december 2019 kl. 18:09
Spännande.

Undrar om de går UK, och kör trevligt folk som alla har sympatiska drag. Eller som Australien, med en noga castad grupp likt Robinson. Där någon är där för att bli älskad att hata. Osv...

UK kändes som mer genuin, så genuin en tv-show nu kan kännas. Men Australien hade större, ballare, fränare och coolare.

kanske kan det bli lagom här då.
Som jag förstår det så är det viktiga att inte få deltagarna att verka konstiga/nördiga eller på annat sätt göra förnedrings-tv. Sen är det väl aldrig fel med genuina karaktärer som man kan "heja" på!

mortil

Det är ju synd att inspelningstiden är så dumt lagd och så intensivt under en period.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Betweenbrickwalls

Någon (mer än jag  ;)) som vågar vara öppen med att det finns ett intresse av att vara med? Skicka mig gärna PM om ni inte vill skriva det här  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Skafte

Jag är inte hundraprocentigt emot. Har haft kontakt. Funderar på om det rent praktiskt funkar att överge familjen i fyra veckor. Har inget jättesug på att SYNAS I TV!, men det kan ju bli en kul grej. Vi får se.

mortil

Citat från: Skafte skrivet 18 december 2019 kl. 15:59
Jag är inte hundraprocentigt emot. Har haft kontakt. Funderar på om det rent praktiskt funkar att överge familjen i fyra veckor. Har inget jättesug på att SYNAS I TV!, men det kan ju bli en kul grej. Vi får se.

väldigt exakt så jag känner också ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

ColA

Citat från: Skafte skrivet 18 december 2019 kl. 15:59
Jag är inte hundraprocentigt emot. Har haft kontakt. Funderar på om det rent praktiskt funkar att överge familjen i fyra veckor. Har inget jättesug på att SYNAS I TV!, men det kan ju bli en kul grej. Vi får se.

Du är ju redan tv-kändis och det gjorde du riktigt bra 😄

JonKlarstrom

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 18 december 2019 kl. 10:55
Någon (mer än jag  ;)) som vågar vara öppen med att det finns ett intresse av att vara med? Skicka mig gärna PM om ni inte vill skriva det här  :)

Jag har inte anmält mig, har inga MOC:s att visa ännu. Men lär mig mer och mer varje dag, och skulle gärna teama ihop med någon erfaren, för jag har tokigt mycket idéer men behöver någon som kan alla bitnamn med mera. Sen om jag blir känd kanske jag kan få servera öl i en bar, med lego-is, och ha råd med hyran. Samt lite Legoklossar.

Frågan är om jag kan framställa mig som ett dramatiskt element i TV-produktionen???
Är inte ett dugg fyndig idag.

Betweenbrickwalls

Citat från: mortil skrivet 18 december 2019 kl. 16:17
Citat från: Skafte skrivet 18 december 2019 kl. 15:59
Jag är inte hundraprocentigt emot. Har haft kontakt. Funderar på om det rent praktiskt funkar att överge familjen i fyra veckor. Har inget jättesug på att SYNAS I TV!, men det kan ju bli en kul grej. Vi får se.

väldigt exakt så jag känner också ;)

Ja, det där med att vara borta från familj och jobb under flera veckor kan ju vara svårt. Samtidigt så tänker jag att det är under en begränsad tid för att helt få ägna sig åt LEGO och en kul upplevelse 🙂
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

byStfn

Jag har anmält mig men det är tydligen föga förvånande från vad jag hört från er som är bekant med mig :)

Skafte

Citat från: byStfn skrivet 19 december 2019 kl. 00:40
Jag har anmält mig men det är tydligen föga förvånande från vad jag hört från er som är bekant med mig :)

"Bygga" sitt varumärke liksom. Självklart!  ;)

Nybohov Creation Ltd.

För mig är det otänkbart att vika en hel månad åt detta, även om jag hade velat vara med.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Jag är i början av min 7 månader långa föräldraledighet när inspelningen är, man kanske kan ha med sig en 11 månaders bebis, måla han grön och kalla han för baby Yoda 😄

robinnilsson403

Citat från: ColA skrivet 19 december 2019 kl. 08:37
Jag är i början av min 7 månader långa föräldraledighet när inspelningen är, man kanske kan ha med sig en 11 månaders bebis, måla han grön och kalla han för baby Yoda 😄

Haha! Typ samma här!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.