Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] New York-aktigt hörnhus med brandtrappa

Startat av Nybohov Creation Ltd., 27 mars 2021 kl. 15:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Efter att ha harvat runt i Amsterdam-liknande kvarter ett tag kände jag att det var dags att återvända till något New Yorkskt.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

De "nya", tre pluppar breda, fönstren kom till användning. Varje våning har eget utseende på dekorationen runt fönstren.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Även på det smalare, grå huset har varje våning eget utseende på dekorationen runt fönstren.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Duvorna är på taket, som de ska.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nedre delen av den utskjutande takkanten är byggd upp och ned.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

En glad, men något stressad kontorsråtta på väg till jobbet.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

En snedtändning är också en tändning, som Ulf Lundell kan ha sagt innan sin spelning på Lugnets sporthall 1985.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Lite hipster-varning på att odla bin inne i stan.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Du blir tydligen en mycket gladare person om du får påta i jorden lite.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Det är visst något mankemang med vattencisternen.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Onsdag, alltså lill-lördag, vilket ska firas med öl och rep med bandet.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Resten av orkestern är på ingång.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Middag ute på brandstegen.

[MOC] New York-ish corner house with fire escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Från Amsterdam till Nieuw Amsterdam, alltså? Snygga hus med mycket detaljer! Men nog behövs en radda med brownstones bredvid också?

Kwagge

Gillar stora ytterdörren vid entrén. Smart användning av de "runda" 1x2 platen.

O cmf bi odlaren fick du tag på!

Anders67


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 27 mars 2021 kl. 16:02
Från Amsterdam till Nieuw Amsterdam, alltså? Snygga hus med mycket detaljer! Men nog behövs en radda med brownstones bredvid också?

Tackar! Jag har ju dessa:

[MOC] Brownstone inspired buildings by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Citat från: Kwagge skrivet 27 mars 2021 kl. 16:04
Gillar stora ytterdörren vid entrén. Smart användning av de "runda" 1x2 platen.

O cmf bi odlaren fick du tag på!

Tack! 35480 ger fin struktur. Jag tog en tur till Skärholmen i förrgår.

Citat från: Anders67 skrivet 27 mars 2021 kl. 17:07
Snyggt, mer snot fasad och snygg design!

Tackar! Det blir ju lite krångligare att SNOT:a, men så värt det.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim


Jesperrydhog


Daylight


danielbrrssn

Snyggt! Bygget inspirerar med flera tekniker som jag vill lära mig. Uppskattar som vanligt historierna. Bäst denna gången i mitt tycke var "Elvis" med öl-sejdeln.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Joacim skrivet 28 mars 2021 kl. 21:24
Grymt snyggt!

Citat från: Jesperrydhog skrivet 28 mars 2021 kl. 21:31
Riktigt fint.

Citat från: Daylight skrivet 31 mars 2021 kl. 15:28
mycket vackert

Tackar!

Citat från: danielbrrssn skrivet 02 april 2021 kl. 15:02
Snyggt! Bygget inspirerar med flera tekniker som jag vill lära mig. Uppskattar som vanligt historierna. Bäst denna gången i mitt tycke var "Elvis" med öl-sejdeln.

Tack! Fint att höra att du blir inspirerad. Hoppas att du kan visa upp det snart!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.