Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Anna

Äldsta sonen har precis flyttat ut, inför studier på annan ort.
Rockad med rummen här hemma. Slitit i några veckor för att få ordning på tre rum.
Nu kan jag inta min belöning - äntligen ett skapar rum fyllt med  LEGO  :)

Ser så framemot en höst med plats att bygga och bitarna lättare att komma åt. Att inspireras att bygga ännu mer frihand.  ;D

danielbrrssn

Håller på med version två av vårt Lego-rum. Har köpt in Billy-bokhyllor för ett tag sen men inte fått till belysning som vi behövt. Igår fixade jag den. Lite DIY med gammal lampa och ett överblivet hyllplan.
Blev nöjd.


Nybohov Creation Ltd.

#347
Fick äntligen tummen ur och byggde en låda till min tennisbana. 2 x 3 Moduverse ryms inte i någon vettig kartong.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 05 september 2020 kl. 16:40
Fick äntligen tummen ur och byggde en låda till min tennisbana. 2 x 3 Moduverse ryms inte i någon vettig kartong.

Så du ska ställa ut igen?  :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA skrivet 05 september 2020 kl. 22:24
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 05 september 2020 kl. 16:40
Fick äntligen tummen ur och byggde en låda till min tennisbana. 2 x 3 Moduverse ryms inte i någon vettig kartong.

Så du ska ställa ut igen?  :)

Nu ska vi inte dra förhastade slutsatser! Först ska planen få mogna i källarförrådet. Den kan ju inte stå och ta upp halva legohörnan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swemixon

I och med bulkens ankomst fick det bli att införskaffa ett gäng nya lådor från Smartstore. Nu blir det snyggt och prydligt i Malmbyråerna.

ingels

Vaknade trettio minuter för tidigt. Funderade på att somna om (vilket jag skulle ha hunnit men då skulle säkerligen huvudet vara fast-kraglat på kudden när väl alarmet skulle ljuda) men jag gick upp och gjorde tak och även sista (får man kalla det för Technic Lego?) kiddie riden I set
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

BeO

Det här känns nästan som en arkeologisk utgrävning. En stor back med 70- och tidigt 80-tals Lego, allt bara öst i utan omtanke om bitarna. Jag lyfter försiktigt på plattor och halvbyggda modeller för att se vilka ömtåliga bitar som kan finnas därunder. Fem av sex upphittade klassiska antenner 3144 är helt intakta, t ex :)

Solen har varit denna samlings värsta fiende då det finns en hel del missfärgade bitar, vilket är jäkligt trist då mycket av bitarna är som nya i övrigt. Vad sägs om en tidig elektrisk motor, bb0006 i nyskick? Eller och där vindrutorna, inklusive de stora inverterade, är nästan helt repfria? Utgrävningen fortsätter...  :D



ColA

Har rivit av mina mars plattor idag så nu behöver man inte oroa sig för att DO beståndet av små plates inte räcker till nästa projekt  :)

Men moduversen har jag inte mage att riva ännu då dom är så fina och tydligen vill minsta sonen ha dom som någon väg  ;D

humlan

Slutar plåga SHIPtember-tråden, då jag aldrig hann klart i september.

Men idag har jag äntligen hunnit så långt i källaren att jag fått börja med Legot på skrivborden..  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Emma

Det är så kul att läsa om alla projekt, små som stora, i den här tråden! Tack för att ni delar med er!

Ikväll har jag satt ihop en baseplate med kom-ihåg över vilka bitar jag har på lager. Alltså sånt jag INTE behöver beställa mer av för tillfället.

Jag hann kolla igenom bricks och plates. Får ta resten imorgon.

Placeringen har jag fått hjälp med, av Vide 5 år.

swemixon

Citat från: Emma skrivet 12 oktober 2020 kl. 20:03
Det är så kul att läsa om alla projekt, små som stora, i den här tråden! Tack för att ni delar med er!

Ikväll har jag satt ihop en baseplate med kom-ihåg över vilka bitar jag har på lager. Alltså sånt jag INTE behöver beställa mer av för tillfället.

Jag hann kolla igenom bricks och plates. Får ta resten imorgon.

Placeringen har jag fått hjälp med, av Vide 5 år.
Det där var smart! :)

Godtfred

Jag har en likadan baseplate där jag sätter bitar som jag har i bulk-kvantitet.

Bokeslundsparken

#358
Sitter och planerar min nya legohörna!

Emma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.