Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

#1545
Citat från: Record skrivet 13 juni 2012 kl. 13:36
Hoppas bara att du inte gjorde som en åkare här hemma gjorde en gång, på den tiden dom björnade lassen, han kastade ner järnspettet, och hopade senare ner och fick det i röven, inte allas bra, men han blödde några dagar och hade lite obehag med att sitta, men sen rullade det för fullt igen, alltså inga bestående men, och han levde tills han dog ;)
Haha, Woodpicker skrev ju att han slog i huvudet, menmen, man ska ju inte försitta sina chanser att dra en bra historia!  ;D

Själv har jag dragit på mig någon skit i halsen/lungorna och hostar snor. Men det blir mycket tid till lego och internet.

Har byggt på bidrag till Mecha/Ninja- tävlingen här på forumet och ett huvudkontor till min Neo-Blacktron-boss.
Sorterat ganska mycket bitar med.

Stigge72

Försöker få till en liten radio med en av bitarna jag fick efter koppkake-tävlingen... (den biten fick sätta skalan) Återkommer kanske med bild om jag får till den...

De senaste dagarna har även taket fått lite hus under sig, men det ska till lite till innan det visas upp för allmänheten.

lindyhep

Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 16:24
Citat från: Record skrivet 13 juni 2012 kl. 13:36
Hoppas bara att du inte gjorde som en åkare här hemma gjorde en gång, på den tiden dom björnade lassen, han kastade ner järnspettet, och hopade senare ner och fick det i röven, inte allas bra, men han blödde några dagar och hade lite obehag med att sitta, men sen rullade det för fullt igen, alltså inga bestående men, och han levde tills han dog ;)
Haha, Woodpicker skrev ju att han slog i huvudet, menmen, man ska ju inte försitta sina chanser att dra en bra historia!  ;D

Själv har jag dragit på mig någon skit i halsen/lungorna och hostar snor. Men det blir mycket tid till lego och internet.

Har byggt på bidrag till Mecha/Ninja- tävlingen här på forumet och ett huvudkontor till min Neo-Blacktron-boss.
Sorterat ganska mycket bitar med.

Förvisso skrev han det nån dag tidigare men sen var det benet som behövde sys ;)

insurrection

Citat från: lindyhep skrivet 13 juni 2012 kl. 18:10
Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 16:24
Citat från: Record skrivet 13 juni 2012 kl. 13:36
Hoppas bara att du inte gjorde som en åkare här hemma gjorde en gång, på den tiden dom björnade lassen, han kastade ner järnspettet, och hopade senare ner och fick det i röven, inte allas bra, men han blödde några dagar och hade lite obehag med att sitta, men sen rullade det för fullt igen, alltså inga bestående men, och han levde tills han dog ;)
Haha, Woodpicker skrev ju att han slog i huvudet, menmen, man ska ju inte försitta sina chanser att dra en bra historia!  ;D

Själv har jag dragit på mig någon skit i halsen/lungorna och hostar snor. Men det blir mycket tid till lego och internet.

Har byggt på bidrag till Mecha/Ninja- tävlingen här på forumet och ett huvudkontor till min Neo-Blacktron-boss.
Sorterat ganska mycket bitar med.

Förvisso skrev han det nån dag tidigare men sen var det benet som behövde sys ;)
Oj, ja. Fattar inte vad jag fick det där med huvudet ifrån nu, var helt säker på att jag läst det. Hehe, kanske har feberhallucinationer med då...

lindyhep

Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 18:49
Citat från: lindyhep skrivet 13 juni 2012 kl. 18:10
Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 16:24

Haha, Woodpicker skrev ju att han slog i huvudet, menmen, man ska ju inte försitta sina chanser att dra en bra historia!  ;D

Själv har jag dragit på mig någon skit i halsen/lungorna och hostar snor. Men det blir mycket tid till lego och internet.

Har byggt på bidrag till Mecha/Ninja- tävlingen här på forumet och ett huvudkontor till min Neo-Blacktron-boss.
Sorterat ganska mycket bitar med.

Förvisso skrev han det nån dag tidigare men sen var det benet som behövde sys ;)
Oj, ja. Fattar inte vad jag fick det där med huvudet ifrån nu, var helt säker på att jag läst det. Hehe, kanske har feberhallucinationer med då...

Jag hade för mig att det var Woodpicker som slagit huvudet också men det var ju Studbringer och jag gissar att det var honom du hallucinerade om mao http://www.swebrick.se/index.php?topic=1834.msg59315#msg59315

SuperMario

Relativt lätt att förväxla namnen faktiskt, men det är ju Woodbringer och Studpicker.  :)

Woodpicker

Jag får lov att avsluta denna förvirring i feber och annat elände.
Jag började veckan med att samla vindfällor och vid 4e stoppet skulle jag hoppa över dragstången lite snabbt och lyckades slinta med träskon. Detta resulterade i ett 14cm lång sår intill smalbenen. 10invändiga och 18-19 utvändiga stygn vart det. Nu haltar jag med stultor mellan LEGOrummet, köket och toan  ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

studbringer

Citat från: lindyhep skrivet 13 juni 2012 kl. 20:00
Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 18:49
Citat från: lindyhep skrivet 13 juni 2012 kl. 18:10
Citat från: insurrection skrivet 13 juni 2012 kl. 16:24

Haha, Woodpicker skrev ju att han slog i huvudet, menmen, man ska ju inte försitta sina chanser att dra en bra historia!  ;D

Själv har jag dragit på mig någon skit i halsen/lungorna och hostar snor. Men det blir mycket tid till lego och internet.

Har byggt på bidrag till Mecha/Ninja- tävlingen här på forumet och ett huvudkontor till min Neo-Blacktron-boss.
Sorterat ganska mycket bitar med.

Förvisso skrev han det nån dag tidigare men sen var det benet som behövde sys ;)
Oj, ja. Fattar inte vad jag fick det där med huvudet ifrån nu, var helt säker på att jag läst det. Hehe, kanske har feberhallucinationer med då...

Jag hade för mig att det var Woodpicker som slagit huvudet också men det var ju Studbringer och jag gissar att det var honom du hallucinerade om mao http://www.swebrick.se/index.php?topic=1834.msg59315#msg59315

Nog va det min arma skalle allt :), sjöng duktigt ett tag där och bulan va enorm i några dar... ¡uǝɯ ǝpuǝåʇsǝq ɐƃuı ƃɐɾ ʞɔıɟ ɐʌ ɹnʇ ɯos

:D

AndersI


Woodpicker

Citat från: AndersI skrivet 13 juni 2012 kl. 22:48
Citat från: Woodpicker skrivet 13 juni 2012 kl. 21:57...lyckades slinta med träskon.

Kör du timmerbil i träskor!?

Självklart!! Tygmattor och sidengardiner  ;D
Men mina Dunlop gummistövlar på passagerarsidan  ;)
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

AndersI

Inte konstigt man tycker en del transportfordon är lite 'tunga på gasen' då...

marpe

Citat från: Woodpicker skrivet 11 juni 2012 kl. 13:20
"Har just kommit hem från sjukhuset efter att får sy ett 20tal stygn i smalbenet efter att ramlat på jobbet :(" ... "Tur man har lite att göra på sin 10dagars sjukskrivning  :-\"
Citat från: Woodpicker skrivet 13 juni 2012 kl. 23:24
Citat från: AndersI skrivet 13 juni 2012 kl. 22:48
Citat från: Woodpicker skrivet 13 juni 2012 kl. 21:57...lyckades slinta med träskon.
Kör du timmerbil i träskor!?
Självklart!! Tygmattor och sidengardiner  ;D
Men mina Dunlop gummistövlar på passagerarsidan  ;)
Citat från: Woodpicker skrivet 16 juni 2012 kl. 10:05
"...För snart ska jag iväg på en god väns Svensexa!"
Hihi. Det var inte så farligt med stygnen då. Du får väl köra gocart i träskor.  ;)

styrbjörn

Idag byggde jag först den här

Elf outpost attacked by orcs by Styrbjorn24, on Flickr

Med orcer som anfaller alvernas utpost och sen den här

Lego 30- years war by Styrbjorn24, on Flickr
Med en svensk som drar ut i trettioåriga kriget. Närbild:

Lego 30- years war by Styrbjorn24, on Flickr

de Gothia

snygga mocs styrbjörn! kanske ska lägga dem i en egen tråd?

alvnästet är riktigt snyggt! de olika växtdelarna ser jättebra ut när de sitter fast i olika vinklar!

kul att du lyssnade på mitt tips om vit bakgrund som i det andra bygget. mocen ser bra ut den med. bra posering av de olika minifigsen samt att du skaffat fram bra huvuden till de olika känslorna. dock kan jag tycka att huset blir för stort/högt och att det blir massa "död" vit yta i mitten. kanske kan lägga in mer detaljer på den via delen för underdelen av huset ser bra ut tycker jag

styrbjörn

#1559
Tack! Ska tänka på ytorna nästa gång. Kul att du gillar dom!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.