Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 11 juni 2017 kl. 20:45
Citat från: swestar skrivet 10 juni 2017 kl. 15:38
WIP
Testbygger lite inför ett Ma.k diorama.  :)
Klossat lite till och vet i stort sett hur bygget ska se ut... tror jag. :)
"avloppet" är skitsnyggt och effektfullt, resterande bygge är bra också såklart. Ser fram emot se det när det är klart.

andreaseldh

#3466
En varmkorv 33078 i sand blue!

Rättelse

swestar

Citat från: andreaseldh skrivet 11 juni 2017 kl. 21:19
Eftersom jag inte har någon koll på Ma.k tycker jag det liknar Satan's Robot men lite Star Trek-referenser är ju aldrig fel!
https://en.wikipedia.org/wiki/Maschinen_Krieger_ZbV_3000

;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swemixon

#3468
Blev så inspirerad av CB-tråden Micropolis "Pluppsala" (genialt namn!) så jag ville testa att själv bygga i Microskala.

Här är en bensinstation:


Använde mig av Sirres exempel på personbils- och lastbilsdesign, http://www.swebrick.se/index.php?topic=4216.30

lingonfil

Snygg! Bra färger.

Det verkar vara rätt bra pris på soppan i pluppsala. =)

Kwagge

Fortsätter på mitt hus/torg Som ska st på andra sidan vägen i CB Tåglandskapet. Börjar blinlite nöjd iaf..

Boathill

Citat från: Kwagge skrivet 16 juni 2017 kl. 00:36
Fortsätter på mitt hus/torg Som ska st på andra sidan vägen i CB Tåglandskapet. Börjar blinlite nöjd iaf..

Mäktigt! Blir det någon aktivitet på torget utöver minifigs? :)

Kwagge

Citat från: Boathill skrivet 16 juni 2017 kl. 08:20
Citat från: Kwagge skrivet 16 juni 2017 kl. 00:36
Fortsätter på mitt hus/torg Som ska st på andra sidan vägen i CB Tåglandskapet. Börjar blinlite nöjd iaf..

Mäktigt! Blir det någon aktivitet på torget utöver minifigs? :)

Det får vi se, inte börjat planera det ännu. Men tar gärna emot förslag!

AndersI

Citat från: Kwagge skrivet 16 juni 2017 kl. 00:36
Fortsätter på mitt hus/torg Som ska st på andra sidan vägen i CB Tåglandskapet. Börjar blinlite nöjd iaf..

Snyggt! Men det är nästan så man tycker rådhuset (eller vad det nu är) skulle må ännu bättre med luft på gavlarna - hustypen ser inte riktigt ut som något man bygger ihop med andra hus (i mina ögon, förstås!).

dalle

Citat från: AndersI skrivet 16 juni 2017 kl. 08:59
Citat från: Kwagge skrivet 16 juni 2017 kl. 00:36
Fortsätter på mitt hus/torg Som ska st på andra sidan vägen i CB Tåglandskapet. Börjar blinlite nöjd iaf..

Snyggt! Men det är nästan så man tycker rådhuset (eller vad det nu är) skulle må ännu bättre med luft på gavlarna - hustypen ser inte riktigt ut som något man bygger ihop med andra hus (i mina ögon, förstås!).

Det kan vara inbyggt i kvartert. Det som gör att det ser inträngt ut är att takfoten är lägre än byggnaderna bredvid. Kan lösas med en högre sockel på "rådhuset". Då blir trappan längre.
Det ser snyggt ut förövrigt.

carlmagnuso

Jag hade nog lagt lite gröna gångytor mellan rådhuset och intilliggande byggnader.

swestar

#3476
Citat från: swestar skrivet 10 juni 2017 kl. 15:38
WIP
Testbygger lite inför ett Ma.k diorama.  :)
Börjar närma mig slutet... eller?  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Snyggt och du får till en väldigt bra känsla med positioneringar på killen i cellen.

o0ger

Gillar verkligen det sandgröna "vattnet"!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swemixon

Citat från: lingonfil skrivet 15 juni 2017 kl. 22:08
Snygg! Bra färger.

Det verkar vara rätt bra pris på soppan i pluppsala. =)

Tack! Ja priset är riktigt trevligt (den enda tryckta tile jag hittade i LDD)  :)
Men jag får nog se över skalan lite, byggnad och taket över pumparna är nog lite för stora om man ska hålla sig till 1 plate = 3 feet enligt Twinlug.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.