Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

WIP: Moc uranium search vehicle 6928.  :)
Blir ett diorama kring denna skapelse tror jag.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Damn you Swestar, du är så jäkla produktiv!

Jag värker fram mina skapelser under flera månader. Det är som en lång smärtsam förlossning.

Själv kan jag inte bygga något just nu för jag väntar på en BL-order. Den har varit på vift i minst 3 veckor nu. Börjar tvivla på att den nånsin kommer fram.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Jag tänkte säga att det var lite "Classic Space"-vibbar över det där bygget, sen såg jag setnumret och kollade upp det... Du har definitivt lyckats!

MattiasKr

Just 6928 hade jag i original, men jag vet inte om jag har alla delarna kvar. När jag plockade fram allt mitt gamla lego efter att ha kommit ur the dark age visade minsta sonen (2½ år) ett stort intresse för just de däcken, och jag tror det strök med några då =(

o0ger

Jag testar några av de nya delarna i de nya Hero Factory-seten.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

#2240
WIP: Ett litet fantasy diorama bygge sitter jag med just nu.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Citat från: swestar skrivet 06 mars 2014 kl. 02:00
WIP: Moc uranium search vehicle 6928.  :)
Blir ett diorama kring denna skapelse tror jag.

Grå larvfötter är så snyggt!!
?

cptCalavera

Jag tog delar från ett par Chima Beasts och byggde en myra. Åttabent myra, men ändå en myra. :)
Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

humlan

Kikade lite på att bygga ett hus, gjorde en husgrund med en halv studs överhäng till första våningen.

Sen insåg jag att jag inte kan ro iland den just nu pga bla brist på fönster. Har lite olika idéer på hus, men de vill inte riktigt kombinera sig så det får vila en stund.

Nu ska jag istället ta o riva min polisstation () som jag köpte på rea för en tid sen, ska bli en futuristisk polisstation av den + lite Lego Movie polisrobotar  8) :o
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

AndersI

Du kan göra som jag började - utgå från en vinjett av [en del av] fasaden (som någon annan hade byggt, men ändå!)

http://www.swebrick.se/index.php?topic=4593.0

Anders67

LDDar för glatta livet - det blir nog bra!

humlan

Mjo, jag ska sen, efter polishuset, ta och göra ett litet byggtest på min fasad-idé....

"Ska bara"....
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Citat från: swestar skrivet 07 mars 2014 kl. 15:54
WIP: Ett litet fantasy diorama bygge sitter jag med just nu.  :)
Kommit en bit till på denna. Ska Täcka golvet med färgerna tan och dark red i ett mönster så det liknar någon sorts matta.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Coolt! men är cheese slopes'en verkligen Lego legal?  ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.