Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

stegu

#2025
Jag och Q totade ihop ett litet Halloween-diorama i stället för att gå och lägga oss i tid. Det blev något slags pumpahus med diverse läskiga invånare. Bygget går mycket i svart som jag tycker är fruktansvärt svårt att fotografera, men här är ett försök till bild. Ursäkta den hastigt gjorda friläggningen, men klockan är väldigt mycket, och jag ville inte posta bilden utan att rensa den från allt plotter i bakgrunden. Kanske vi kan ta en bättre bild i morgon.

Edit: bättre bild tillagd. Mjukt tecknande dagsljus hjälper med att fotografera svart.

Sollan

Kul! Jag gillar spindeln/spindelväven inuti pumpan!

robban

I dag blev det en grön container..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

ByggareDan

Byggde en julgran (inte vart den snygg inte) på Gränby C. (Uppsala) där dom hade Legohelg  med lite Legoutställning och Legohav på Tors-Lör. skulle dom till Farsta C. och visa upp sig.

Finfin liten grön container.

/ByggareDan

pehter aka ibbe

Plockade fram min gamla RCX så jag fick plocka ihop en simpel testrig med motorer och sensorer.
Nu ska jag bara fräscha upp kunskaperna i NQC så man kan göra något vettigt med den också.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

swestar

Citat från: stegu skrivet 27 oktober 2013 kl. 02:41
Jag och Q totade ihop ett litet Halloween-diorama i stället för att gå och lägga oss i tid. Det blev något slags pumpahus med diverse läskiga invånare. Bygget går mycket i svart som jag tycker är fruktansvärt svårt att fotografera, men här är ett försök till bild. Ursäkta den hastigt gjorda friläggningen, men klockan är väldigt mycket, och jag ville inte posta bilden utan att rensa den från allt plotter i bakgrunden. Kanske vi kan ta en bättre bild i morgon.

Edit: bättre bild tillagd. Mjukt tecknande dagsljus hjälper med att fotografera svart.

Det där hade ni totat ihop mycket bra :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Småbyggt lite på en Alien Power Loader liknande moc till ett större kommande Neo Classic Space inspirerande diorama. Har länge velat byggt ett sådant diorama och har nu börjat lite lätt, sakta med säkert  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

hknssn

Lekte lite med LDD.
Flera timmar senare blev det så här.


Är långt ifrån klar men det ska likna "bifrost" ifrån Thor filmerna. (maskinen som transporterar folk mellan jorden och asgård)
Får se om jag någonsin orkar göra den klar och kanske till och med bygger den på riktigt.
Problemet med LDD är ju att man har oändligt med bitar medan i verkligheten är det inte riktigt så.

Bild ifrån filmen: http://marvel-movies.wikia.com/wiki/Bifrost_Bridge?file=Bifrost.jpg

swestar

WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Marcus_H

#2034
Julen är härmed räddad!

Första tanken var att försöka komma ifrån användningen av en massa vitt. Men tyckte det var snyggare som det blev på bild 4 & 5 (samtidigt tillkom ett klocktorn)

Bygg ditt eget julpynt!

/Marcus

swestar

#2035
WIP
Byggde (nästan) klart P-L i pauserna från tentapluggningen. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

stegu

Citati pauserna från tentapluggningen

Jag testade det en gång när jag hade ett kort uppvaknande från min mörka period omkring 1990, men det blev snarare pluggpauser i Legobyggandet. Inte jättebra, men Legobyggande gör hjärnan glad, och glada hjärnor lär sig fortare. (Tänker jag i alla fall fortsätta tro.)

Illuwatar

Jobbar på min första Vic Viper där bitarna från mitt Chima Lejon-tempel kommer till nytta. Det är ju november trots allt... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Inte just idag, men sistliden helg byggdes en moderniserad variant av balkongscenen ur Romeo och Julia, jag byggde och flickvännen pekade och hade idéer om hur det skulle se ut. (Ska se om jag kan få upp någon bild vad det lider också.)

Igår byggde jag på en liten bakgrund till en skapelse som påbörjade någon gång i somras, och som kanske dyker upp på bild också... ;)

stegu

I dag byggde jag och Q en sandbil, en likbil, en Volkswagen och en åsna. De här bilderna ska illustrera ett par historier i en bok som en vän håller på att skriva. Exakt vilka historier det är vet vi faktiskt inte själva, vi bara fick order om att göra en bild där en likbil och en sandbil möts, och en där en VW och en åsna möts. Han trodde nog vi skulle rita dem, men naturligtvis gjorde vi dem i Lego.

VW-bubblan var ett himla pill att få ihop, och vi är inte riktigt nöjda, men den ser ganska OK ut i vissa vinklar. Vi hade ambitionsnivån "tillräckligt likt för att icke-AFOLs ska tycka att det är OK för att vara gjort i Lego". För lik- och sandbilen siktade vi dessutom på litet 70/80-talsretro med 4-wide, eftersom boken kommer att rikta sig även till folk i 40-50-årsåldern.

Åsnan byggde Q framför TV:n en kväll, först i vitt av bitar från . Bra litet set att ha just vid TV:n. Bra urval av bitar till små snabba byggen som roar i reklampauser. Bra också att det står ålderskategorin "4-99" på den glada gula hinken. Även gäster som inte är aktiva byggare brukar våga krafsa och bygga litet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.