Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Gjorde en testrendering och fick inte samma kantiga som du.

Då jag var tvingad till en ominstallation av datorn över julen så är det defaultinställningar på renderaren (Photoreal) bortsett att jag bytt till Very High Render Quality.

andreaseldh

Mycket intressant! Jag kör ju redan Photoreal och Very High så det måste bero på något annat. Prövade först att använda POV-RAY istället. Resultatet blev korrekt böj men tråkigt ytskikt:

Nardole_POV-RAY_HIGH.jpg

Sedan letade jag runt överallt utom i renderingsfönstret och hittade menyvalet Edit - Preferences - Appearance - Render Quality som verkade mycket lovande...

Före:
before.jpg

Efter:
after.jpg

Och nu blev renderingen perfekt! Tack för hjälpen! Även om jag hittade svaret själv, så hade jag aldrig börjat leta efter det utan dig.

Nardole_EDIT_PREFERENCES_APPEARANCE_RENDER_QUALITY.jpg

Godtfred

Tack för den! Har alltid stört mig på kantigheten, speciellt curved slopes. Har alltid trott att det var en begränsning i modellen, inte renderingen.

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 23 januari 2024 kl. 22:44Sedan letade jag runt överallt utom i renderingsfönstret och hittade menyvalet Edit - Preferences - Appearance - Render Quality som verkade mycket lovande...

Före:

Efter:

Och nu blev renderingen perfekt! Tack för hjälpen! Även om jag hittade svaret själv, så hade jag aldrig börjat leta efter det utan dig.

Oh, den inställningen hade jag inte trott skulle påverka annat än renderingen av modellen på skärmen, inte när man renderar till fil. Lite skumt att ha en sådan inställning på två helt olika ställen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.