Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mitt ex. utav Andrea Grazi's Tow Truck

Startat av Lundgren, 27 december 2013 kl. 13:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Efter att ha kommit tillbaka från min "dark age" så hittade jag bricklink... suck... inte bra för plånboken men mycket bra för sinnet!  ::)

Jaja hittade ju hit och till EB och blev helt förstummad över vad som hade hänt under tiden man varit borta!
Fick upp ögonen för alla fantastiska lastbilsbyggen som florerade på nätet och bestämde mig för att försöka bygga så många som möjligt.

Har samlat delar i ca 2 månader nu (lite knepig modell jag valde som första då den använder en hel del rare och mycket pneu).
Men nu har jag ca 95-96% och kände att jag kunde börja bygga på den iaf!

Så här kommer den se ut färdig.



O detta är mitt exemplar efter en kvälls byggande.
(Har tagit en massa bilder med min riktiga kamera under byggtiden men dessa har jag inte fått upp på nätet än. dem kommer sås småning om!)

ca 4000 delar osorterade tog sin tid att sortera! :D



Bakre axelparet



Frontparti med axel och towbar.



Huv, lös axel osv.


Roylex

Riktigt häftigt bygge. Ser fram emot fler bilder.

Anders67


Lundgren

Jo den är fantastisk! Men så är det om inte ännu mer fantastiskt att det finns underbart folk som sitter och gör instruktioner till dem!
Så att beundrare som jag kan bygga dem!
Just denna instr. är gjord utav BlackBird på EB, modellen innehåller 4041 delar och det är 192 sidor! och den kostar 1 dollar att köpa! Snacka om fantastiskt!
Har även köpt dessa http://mocplans.com/transportation/trucks-trailers/us-truck-t2-mkii.html vilken jag har börjat samla delar till nu. Efter dem 2 så kommer jag bygga http://rebrickable.com/mocs/dikkie-klijn/towtruck så jag har att göra ett tag framöver...

Men åter till detta bygge, jag har som sagt tagit ett gäng bilder med min riktiga kamera och tänkte skaffa mig ett Brickshelf konto och lägga upp bilder så jag kan länka hit dem i tråden. Men det blir nog i morgon tror jag.

Nu är det snart fest! ;)

Lundgren

#4
Nu så har jag äntligen fått upp lite bilder.
Men som ni redan har sett är jag ingen mästerfotograf direkt. (får lusläsa tråden ang. fotografering & bättra mig, för mycket sämre kan det ju inte bli) Men men jag själv uppskattar bilder i trådar så här kommer nu ett par st iaf.
fler finns här -> http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=538000

Byggstart efter lite sortering.


Chassidel.


Framaxel.


Bakaxelboggie.


Towbar.


Mittdel av chassiet.


Chassiet.


80cm mäter den med towbar utfälld.


2'a axeln är lyftbar.


Stödben och towbar.


Maskineriet.


Tyvärr som ni ser så är det blandat old och new gray :( visste inte om detta förrän efter alla mina BL ordrar kommit hem och då kändes det surt... men jag får leva med det tills jag blir miljonär och kan köpa nya delar!

Lundgren

Så här ser den ut nu iaf!



Nu blir det nog en paus i några dagar, Har bl.a en 8880 i kartong jag har blivit sugen på att bygga (+ en 8480 Space Shuttle)

malmen

Jag diggar bygget, ser ut att bli en maffig pjäs när den är klar :)

Men det fungerade inte så bra att kolla på mer bilder på Brickshelf, möttes bara av "This folder is not yet public." :/

Lundgren

Humm, jag loggade ut ifrån Brickshelf och möttes utav samma felmeddelande.
Hittar ingenstans hur man gör mappen public, någon som vet?

robban

Citat från: Lundgren skrivet 30 december 2013 kl. 15:49
Humm, jag loggade ut ifrån Brickshelf och möttes utav samma felmeddelande.
Hittar ingenstans hur man gör mappen public, någon som vet?

Det brukar ta någon dag innan bilderna syns.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

shutter

Ja angående brickshelf ska bilderna granskas först men länkarna mot swebrick fungerar direkt.
Bruksanvisning för en dollar ja. vilken tid vi lever i. Fantastsiskt bygge i alla fall. tummen upp. ;)

Lundgren

Ah, nu verkar bilderna funka för mig när jag inte är inloggad så då borde dem funka!

Lundgren

Fått lite mer gjort nu i kväll.
Som sagt, maffig blir den!






swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Lundgren

Jag skyndar långsamt ;)

Men nu är det inte jätte mycket kvar, all el är fixad nu är det bara några 6081'or kvar på kranarmen + en massa pneumatik.


mechamike

Grymt bygge! Ser att du har en annan lastbil att bogsera, Men den verkar ha parkerat på ett dåligt ställe för nån har ju snott alla fälgarna ;D
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.