Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mitgardia-skepp

Startat av Etzel, 02 april 2014 kl. 22:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Jag återvände till Eurobricks Guilds of Historica-projekt nyligen och såg att det fanns en utmaning om att bygga skepp som passade in i världen. Min guild, Mitgardia, som befinner sig i norr är infuerad av vikingatidens kultur i mycket och därför blev mitt skepp en blandning mellan ett vikingaskepp och ett mer medeltida fartyg.














(Den sista bilden föreställer min sigfig, Huttrande Ettu, från de istäckta stränderna längst i norr)

Mest nöjd blev jag med skrovet och seglet, men särskilt det förstnämnda är väldigt bitintensivt tyvärr. En kanske överraskande detalj är att alla bitar sitter fast och att bygget tål att flyttas på utan att det faller isär. ;)

/Etzel

Gideon

Riktigt snyggt bygge!
Som jag redan kommenterat på GoH så gillar jag hur du byggt ett skepp som känns medeltida men ändå rotat i en vikinga-estetik :)
Återigen, välkommen tillbaka till GoH! Hoppas fler Swebrickare hittar dit nu också.

Citat från: Etzel skrivet 02 april 2014 kl. 22:53
Mest nöjd blev jag med skrovet och seglet, men särskilt det förstnämnda är väldigt bitintensivt tyvärr. En kanske överraskande detalj är att alla bitar sitter fast och att bygget tål att flyttas på utan att det faller isär. ;)
"flyttas på" som i "swooshable" eller "knuffa försiktigt längs bordet"? ;)

Etzel

Citat från: Gideon skrivet 02 april 2014 kl. 23:02
Citat från: Etzel skrivet 02 april 2014 kl. 22:53
Mest nöjd blev jag med skrovet och seglet, men särskilt det förstnämnda är väldigt bitintensivt tyvärr. En kanske överraskande detalj är att alla bitar sitter fast och att bygget tål att flyttas på utan att det faller isär. ;)
"flyttas på" som i "swooshable" eller "knuffa försiktigt längs bordet"? ;)
Mjaa, mittemellan de där får vi nog säga. ;)

Sockerbit

Snyggt bygge med fina färger. Bäst var den Huttrande Ettu  :)

Limpfittz

-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Anders67

Snyggt, det är inte så enkelt att få till den där vikingakänslan men det har du gjort bra!

dalle

Snyggt. Bra stil.
Imponerande att den sitter ihop så bra. ;)

Erik

Jättebra byggt! Det snottade däcket ger snygga däcksplankor. Även minifigurerna är tuffa med sina pälsmössor och huvor - det märks att de hör hemma uppe i norr!

jalex

Mycket snyggt! Seglet tyckte jag blev riktigt bra och kul med gubben på toppen. :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

swestar

Snyggt bygge. Lite skummande vatten runtomkring skulle kanske göra det mer "levande"?  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Teabox

Gillar den. Skrovet blev snyggt :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.