Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Eddes hus

Startat av Edde, 26 oktober 2017 kl. 19:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Edde

Hallå!

Tänkte jag skulle göra en tråd för de hus jag har byggt och kommer bygga i framtiden. Till skillnad från de flesta MOCs är det här digitala byggen eftersom jag hellre lägger pengar på sets, men jag ser till att man (nästan) alltid kan bygga dem med bitar som finns idag. Det är ingen inredning och jag har valt att inte sätta dem i någon miljö, när jag är klar med ett hus går jag gärna vidare till nästa. Jag har inte byggt efter några specifika stilar, mest experimenterat med olika byggtekniker och färgkombinationer. Förstås är det väldigt beskrivande och passande namn som "Hus 2" och "Hus 5", jag har namngett dem i den ordningen de blivit byggda. I framtiden måste jag bli bättre på att bygga mer oregelbundet och prova att bygga efter en viss stil.

Här är ett urval, fler finns i flickr-albumet. https://flic.kr/s/aHsm6TWXS1

Vissa bitar finns inte i medium blue, man kan bygga den i exempelvis vitt istället.






Magnus den store

Intressanta taklösningar. Tack för att du delar med dig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Snyggt snottat! Har du blivit inspirerad av mina trähus från mästerbygget 2016? Eller har du råkat upptäcka samma fasadtekniker som jag?

Trevliga byggen hur som helst. Är impad över att du (och andra) orkar bygga så pass avancerade grejor digitalt. Jag har inte tålamodet...

Joacim

Snygg teknik! Det finns ju en risk att jag lånar den.

Edde

#4
Citat från: Emma skrivet 26 oktober 2017 kl. 23:49
Snyggt snottat! Har du blivit inspirerad av mina trähus från mästerbygget 2016? Eller har du råkat upptäcka samma fasadtekniker som jag?

Trevliga byggen hur som helst. Är impad över att du (och andra) orkar bygga så pass avancerade grejor digitalt. Jag har inte tålamodet...

Jag var inte inne på swebrick då, tekniken med cheese slopes har jag sett lite här och där medan de andra två listade jag ut själv. Så det verkar som om båda upptäckte samma tekniker, hur är det man säger, "Great minds think alike"?

Ändring: tog och kollade på dina hus, grundtanken är ju densamma, men det är olika utförande. Till exempel har jag en annan teknik för fasaden i mitt först hus så att den kan gå runt hörnen. Enda problemet är att det finns flera begränsningar eftersom längderna måste vara korrekta.

Nextuz

Riktigt fina hus :)

Har oxå klurat på timmervilla. Tänkte använda denna bit i ändarna 98138pb042

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.