Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Väggfontän till Parisian Restaurant

Startat av theCroc, 17 mars 2018 kl. 17:01

Föregående ämne - Nästa ämne

theCroc

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 mars 2018 kl. 18:43
Istället för LDD kör jag "försök, fel, omtag, funkar inte, testa nytt, nästan nöjd, nu får det räcka"-metoden.


Jag kör samma metod. MEn om jag är väldigt nöjd efteråt så bygger jag den även digitalt. I detta fallet fixade jag till några detaljer är jag saknade rätt bitar och gjorde sedan en instruktion som jag lade upp på rebrickable.com. I detta fallet är det dock en premiuminstruktion så jag tror itne jag får länka den här.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: theCroc skrivet 21 mars 2018 kl. 14:04
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 mars 2018 kl. 18:43
Istället för LDD kör jag "försök, fel, omtag, funkar inte, testa nytt, nästan nöjd, nu får det räcka"-metoden.


Jag kör samma metod. MEn om jag är väldigt nöjd efteråt så bygger jag den även digitalt. I detta fallet fixade jag till några detaljer är jag saknade rätt bitar och gjorde sedan en instruktion som jag lade upp på rebrickable.com. I detta fallet är det dock en premiuminstruktion så jag tror itne jag får länka den här.

Jag har oftast ingen aning om hur jag konstruerat ett bygge med mindre än att jag plockar isär det igen. Chansen att det ska gå att återskapa utan att det blir bitar över är snudd på minimal.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

theCroc

Jag har ett par fullstorleks modulhus här som jag går och skjuter upp skapandet av instruktioner för.
Är ca 60% klar med ett 16x32 modulhus men det går segt.

Just uppdelandet i steg och preppandet för LPub är segt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.