Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] JUNO 01 - Perrin station

Startat av o0ger, 29 september 2022 kl. 23:26

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Runt planeten Juno i Argo-systemet kretsar dessa två raffinaderier för utvinning av Tritium (³H) och metalliskt väte. De här råvarorna är de främsta ingredienserna för att tillverka det bränsle som driver fusions-motorerna på de flesta stora skeppen i galaxen.



Skeppet är ungefär 120 studs högt och är byggt för SHIPtember 2022.


JUNO 01 by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


JUNO 01 DETAILS by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Otroligt snyggt och stilrent!

ColA


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

danielbrrssn

Den är så häftig. Svårt att förstå hur stor den är.

Teabox

Coolt bygge :)

Har du någon tanke på att visa den publikt och i så fall hur då? Stående, hängande eller liggande? :)

o0ger

Citat från: danielbrrssn skrivet 14 oktober 2022 kl. 22:12Den är så häftig. Svårt att förstå hur stor den är.
Tack! Ja, det förstår jag. Den är väl ca 1 meter skulle jag tro.

Citat från: Teabox skrivet 17 oktober 2022 kl. 15:49Coolt bygge :)

Har du någon tanke på att visa den publikt och i så fall hur då? Stående, hängande eller liggande? :)
Tackar! Ja, det skulle vara kul att visa upp den. Jag hoppas man kan få hänga saker i taket på Conventum. ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Bricko


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Studley Heinsbergen

Riktigt imponerande bygge!

mechamike

Fint byggt efter förlagan! Kul med något annorlunda än det mer klassiska skeppen. Ett stort rymdflöte
?

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 17 oktober 2022 kl. 16:06
Citat från: Teabox skrivet 17 oktober 2022 kl. 15:49Har du någon tanke på att visa den publikt och i så fall hur då? Stående, hängande eller liggande? :)
Tackar! Ja, det skulle vara kul att visa upp den. Jag hoppas man kan få hänga saker i taket på Conventum. ;)
Det går nog att lösa, få hänga upp saker är i alla fall inga problem - de hänger ned sladdarna till "öarna" på utställningen och det finns gångbroar så personalen kan komma åt att sätta upp saker på ganska många olika ställen.
Men man får nog se till att personal där är med på noterna och eventuellt ta med eget snöre i tillräcklig längd. Jag blev lovad av Klossfestivalen i somras att få ett snöre vid min "Ö" att hänga upp min ballong i, men de löste aldrig nåt snöre så det fick hela eventet bli plan B istället med foto-bakgrundsstativet (gammal rostig klädställning) som jag hade med mig som backup.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.