Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bor "Judge" Kendrall

Startat av o0ger, 26 april 2021 kl. 09:39

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Bor kom till Hera efter krigets slut för att leva ett fridfullt liv. Ödet vill något annat.

När Heras polis inte hade tillräckliga resurser för att rensa bort avskum och slödder från barer och gator bestämde sig Bor för att ta lagen i egna händer. Med hjälpa av sina kontakter från kriget lyckades han samla på sig en avsevärd arsenal som han sen använde för att göra sig själv till en privat polisstyrka.

Han agerar sheriff och domare när han söker upp buset och delar ut sin egen version av rättvisa. Ibland jagar han belöningar, men oftast jagar han dem som han anser bryter mot hans lag.

Alla kallar honom "Judge". Kolonisatörerna tycker att hans närvaro är betryggande och låter honom hållas. Det är bäst att man ser till att hålla sig på rätt sida om hans lag bara.


Tropical swamp delivery run by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Bor gillar att lågsniffa över det enorma träsket med sina byten fastbundna på sin speeder.


The package by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Detta är en Deckard 5L Interceptor swoop bike. Energikanonerna kan ställas in på bedövning eller dödande puls. Bor har också monterat på en mängd sensorer som gör att han kan söka upp olika värmesignaturer ute på slätterna.


Bounty hunter speeder bike by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Vackert bygge både i teknik, känsla och färgskala :D! Är det månne en mark i Maersk Blue jag ser ;)? Fina detaljer på swoop biken - den ser lite ut som under huven på en gammal amerikanare!

Anders67

Underbart, så kul att titta på detaljer och hur det är byggt! Gillar vattnet påminner om kalkrikt och mjölkaktig bergsvatten man kan se i alperna!

o0ger

Citat från: CopMike skrivet 26 april 2021 kl. 21:39
Vackert bygge både i teknik, känsla och färgskala :D! Är det månne en mark i Maersk Blue jag ser ;)? Fina detaljer på swoop biken - den ser lite ut som under huven på en gammal amerikanare!
Tack så mycket! Det kan bero på mitt foto (eller dina ögon) men det är faktiskt sand green och olive green. Jag är inte en enda bit i maersk blue! 🙁
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 27 april 2021 kl. 07:07
Underbart, så kul att titta på detaljer och hur det är byggt! Gillar vattnet påminner om kalkrikt och mjölkaktig bergsvatten man kan se i alperna!
Tack Anders! Ja, just det. Nu när du säger det så vet jag ju att jag har sett sådana där sjöar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

the_brickaholic

Snyggt! Gillar storyn oxå! Man får ju upp många tänkbara mocs för framtiden :D
Instagramkonto = @the_brickaholic

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.