Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ashmans Architecture-MOCs

Startat av Ashman, 24 september 2015 kl. 20:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Björn G.

#90
Som vanligt mycket läckra bilder.
Kul resultat när jag bildgooglade på "casa koerfer vacchini"... en del "omöjliga figurer" dyker upp

Ett tips om bilar:
http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catID=424
VA! Har dom slutat med tre-siffriga artikelnummer?!

Sockerbit


Ashman

Citat från: Björn G. skrivet 16 mars 2016 kl. 19:19
Som vanligt mycket läckra bilder.
Kul resultat när jag bildgooglade på "casa koerfer vacchini"... en del "omöjliga figurer" dyker upp

Ett tips om bilar:
http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catID=424

Haha, google är roligt ibland :)

Jättebra tips, precis vad jag skulle behöva. Har funderat på modellfigurer eller arkitektfigurer för att sätta lite färg runtikring alla vita byggen, men finns det Lego är det ju ännu roligare. Såg att de var väldigt dyra dock...

Citat från: Sockerbit skrivet 16 mars 2016 kl. 20:21
Citat från: Björn G. skrivet 16 mars 2016 kl. 19:19
Som vanligt mycket läckra bilder

Bara att hålla med!

Tack så mycket Sockerbit!

Ashman

#93
Gropius House, Lincoln, MA, USA av Walter Gropius. Bauhausgrundaren Gropius bodde här från huset var byggt 1939 till han dog 1969. Det är inte byggt i exakt rätt skala, dels fö ratt jag fick bitbrist och dels för att jag inte jobbar så ;D Fattas också en utbyggnad som jag inte hade bitar till.

Gropius House by Anders Löfgren, on Flickr






Gropius House by Anders Löfgren, on Flickr



Taket är byggt som ett lock så det ligger löst. Det var enda sättet jag kom på för att lyckas göra tunna lameller till solskydd.



Jag googlar ofta upp renders att bygga av. De är enklare än foton, inga distraherande moment som bilar, buskar, gardiner, etc. Dessutom brukar de vara vy uppifrån, vilket foton i princip aldrig är. Varning dock för att de alltid innehåller felaktiga detaljer :)


Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Sockerbit


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ashman

Tack ska ni ha! Jag var länge skeptisk, mest pga den stora tråkiga väggen utan detaljer, men så här i efterhand kan jag inse att Bauhaus-arkitektur mår bra av stora tomma ytor. Detta bygget blev "featured" på Bauhaus Movements instagram, vilket gjorde mig riktigt glad eftesrom jag är ett stort Bauhaus-fan :) Konstigt nog hade de valt en rätt kass bild, men men.

Sollan



Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle


Ashman

#102
Citat från: Magnus den store skrivet 12 september 2016 kl. 14:15
Bloggad av TBB.
Ja det var kul, och i slutet av förra veckan hade shutter reportage i Bricksway. Roligt att den här byggstilen /fotostilen med svartvita vardagliga motiv får lite uppmärksamhet. Känns inte alltid så sexiga i jämförelse med alla fantastiska färgbomber folk bygger.

http://www.bricksway.com/?p=1078


Magnus den store

Citat från: Ashman skrivet 12 september 2016 kl. 20:56
Citat från: Magnus den store skrivet 12 september 2016 kl. 14:15
Bloggad av TBB.
Ja det var kul, och i slutet av förra veckan hade shutter reportage i Bricksway. Roligt att den här byggstilen /fotostilen med svartvita vardagliga motiv får lite uppmärksamhet. Känns inte alltid så sexiga i jämförelse med alla fantastiska färgbomber folk bygger.
Tycker den här kommentaren säger rätt så mycket:
"I didn't realize this was LEGO, at first."

Hade jag sett bilderna i ett annat sammanhang hade jag i flera fall inte ens tänkt på att det är Lego.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.