Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOC: Trollgrottan

Startat av Skafte, 15 april 2013 kl. 22:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Väldigt snyggt lanskap. Det ser härligt lummigt ut. Kul bygge och kul historia!

marpe

Bra byggt och kul story. Hoppas att inga bitar skakar loss när bokbussen kör.

Tie Fighter

Ett härligt bygge med en sagobok storry till, vad mer kan man önska sig. (tummen upp)

dalle

Raukarns snyggt. Di minifigs under jordi har härlig boning.
Till bussföraren: kör försiktigt.

Superkalle

Jäklar vad mångar BURP:ar  :P

Tekei

Riktigt häftigt. Bra jobbat! Låt oss hoppas att bygget inspirerar fler till att leka med klossar! :)

malmen

Riktigt snyggt! Tänk om det hade funnits ett sådant bygge i våran bokbuss, då hade jag lånat böcker om och om igen :P

MicroByggare

Citat från: Tekei skrivet 16 april 2013 kl. 14:08
Riktigt häftigt. Bra jobbat! Låt oss hoppas att bygget inspirerar fler till att leka med klossar! :)
Neh varför de då måste vi ju dela våra bitar med ännu flera i Sverige :P och då måste man beställa alla bitar från USA puh (svimmar av fraktkostnad)  ::)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Joge

Riktigt vackert bygge...och en nice story förstås! :)

Magnus den store

Ojdå, hur ska barnen kunna fokusera på läsning med ett sånt bygge? Mäktigt! Jag tror på en förkrossande seger till lejonen. Med trollkarlens hjälp har trollen ingen nytta av en stark backlinje. Det behövs en blixtsnabb offensiv, och det är ju inte direkt trollens starka sida.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Vad snyggt! Hela mocen är verkligen underbar! Kul att du byggt en grotta under! Många ungar och vuxna som kommer fastna där!

Enda förslaget jag har är att minska antalet buskar framför soldaterna. De försvinner i allt det gröna! :)

Stigge72

Det är ju massor av knoppar till godo runt om ju... Man kan ju nästan tro att de gav dig innermåtten... :P ;)

Grymt snyggt bygge, och en härlig historia.
Som andra föreslagit, så hoppas jag att storyn publiceras (om det inte redan skett) i anslutning till bygget, så att besökarna kan ta del av det också.

Jesperallen

Snyggt!
Gillar verkligen att detär byggt i två fristående plan, effektfullt. Grottan är kanonbra utförd!
Riktigt bra som ögongodis på en sådan utställningsplats.

lingonfil

Det var faktiskt snyggt med en massa små BURPS som grottvägg.
Det blir till att beställa en hög såna vid nästa order. =)

Håller med föregående talare, kul initiativ och snyggt bygge.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.