Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Tack, jag blev lite konfunderad där.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Citat från: drdoddo skrivet 04 juni 2016 kl. 22:41
Utgår från att man inte röstar på sitt eget bidrag.

Jag tycker man ska rösta på det eller de bidrag som man tycker är det finaste
Skulle detta vara sitt egna så ser jag inte det som ett jätte problem. Skulle det sedan handla om en enda rösts skillnad får man väl leva med det på sitt samvete. Systemet håller bara reda på om och vad man röstat på och det går inte att se vad resp. medlem röstat. Jag bifogade inställningen för omröstningen för er som vill lära er hur man ställer in en omröstning, och vilka val som finns.

drdoddo

Citat från: Anders67 skrivet 04 juni 2016 kl. 23:09
Citat från: drdoddo skrivet 04 juni 2016 kl. 22:41
Utgår från att man inte röstar på sitt eget bidrag.

Jag tycker man ska rösta på det eller de bidrag som man tycker är det finaste
Skulle detta vara sitt egna så ser jag inte det som ett jätte problem. Skulle det sedan handla om en enda rösts skillnad får man väl leva med det på sitt samvete. Systemet håller bara reda på om och vad man röstat på och det går inte att se vad resp. medlem röstat. Jag bifogade inställningen för omröstningen för er som vill lära er hur man ställer in en omröstning, och vilka val som finns.
True, ville kanske undermedvetet poängtera att jag inte röstat på mitt eget bidrag  ;D haha!

erik1107

Röstningen avgör ju bara förstaplatsen i denna tävling och min gissning är att vi redan nu ser vem som kommer ta hem en jordskredsseger :) Så det spelar nog inte så stor roll.

Jag har full förståelse för att det kan vara skönt att slippa sitta där med 0 röster men själv röstade jag bara på de som jag tyckte var bäst.

SvanteOlof

Den totala förlusten i att landa på en röst och veta att man röstade på sig själv tror jag gör att man undviker taktikröstandet på sig själv.
ordvits: studsmatta = 4186

drdoddo

Citat från: SvanteOlof skrivet 04 juni 2016 kl. 23:31
Den totala förlusten i att landa på en röst och veta att man röstade på sig själv tror jag gör att man undviker taktikröstandet på sig själv.
Haha! Ack så sant.

Tunguska

Citat från: Anders67 skrivet 04 juni 2016 kl. 22:59
Citat från: Magnus den store skrivet 04 juni 2016 kl. 22:20
Citat från: Anders67 skrivet 03 juni 2016 kl. 20:26
Tunguska jag backar på mitt uttalande då jag inser att tävlingsreglerna i första posten inte har varit tydliga, gäller även övriga som fått ett pm kan ignorera detta.

Hur ligger det till med bidrag 20? Diskvalificerat eller ej?

Ej Diskvalificerat - och jag har bett Tunguska att lägga tillbaka originalbilden.
OBS! Jag har inte bett honom markera bilden på det sätt som gjorts, det har han gjort själv.

Jag ska återställa bilden så snart jag har möjlighet, men befinner mig på resande fot de närmaste dagarna.

Om jag tog mig för stora friheter med bildbytet så ber jag om ursäkt för detta, men det var vad som kändes rätt för mig då och ett sätt att förmedla att bidraget inte längre var med i tävlingen. Jag vill alltså understryka att det inte på något vis var en aktion för att visa mitt missnöje över situationen om någon skulle ha fått den uppfattningen.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Ras 74

Shit vad många bra bidrag!
Jag skulle behövt en 7-8 poäng till att dela ut  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

andreaseldh

Nu har jag röstat och i och med att man får se resultatet direkt så hade jag ju kunnat ändra mig för att röra om lite i resultatlistan, men jag bestämde mig för att jag är nöjd med min första röstning.

Peter S

Citat från: andreaseldh skrivet 07 juni 2016 kl. 17:27
Nu har jag röstat och i och med att man får se resultatet direkt så hade jag ju kunnat ändra mig för att röra om lite i resultatlistan, men jag bestämde mig för att jag är nöjd med min första röstning.
Ja med de inställningarna blir det extremt enkelt att taktikrösta.

erik1107

Citat från: Ras 74 skrivet 07 juni 2016 kl. 14:07
Shit vad många bra bidrag!
Jag skulle behövt en 7-8 poäng till att dela ut  ;)

+1

Jag kommer definitivt att använda tävlingsbidragen som en fin databas av inspiration för framtida trädbyggen.

marpe

Angående taktikröstande. Tror att i stort sett alla Swebrickare håller sig goda för sånt. Däremot kan man (som i tråden) oroa sig för eller konstatera att möjligheten till fultrix finns. Men i slutändan gör man rätt ändå.  :)

Swebrickare är bra.

Citat från: erik1107 skrivet 08 juni 2016 kl. 15:54
Jag kommer definitivt att använda tävlingsbidragen som en fin databas av inspiration för framtida trädbyggen.
Det var det vackraste jag hört sen jag konfirmerades.  :)

Tunguska

Citat från: Tunguska skrivet 05 juni 2016 kl. 15:25
Citat från: Anders67 skrivet 04 juni 2016 kl. 22:59
Citat från: Magnus den store skrivet 04 juni 2016 kl. 22:20
Citat från: Anders67 skrivet 03 juni 2016 kl. 20:26
Tunguska jag backar på mitt uttalande då jag inser att tävlingsreglerna i första posten inte har varit tydliga, gäller även övriga som fått ett pm kan ignorera detta.

Hur ligger det till med bidrag 20? Diskvalificerat eller ej?

Ej Diskvalificerat - och jag har bett Tunguska att lägga tillbaka originalbilden.
OBS! Jag har inte bett honom markera bilden på det sätt som gjorts, det har han gjort själv.

Jag ska återställa bilden så snart jag har möjlighet, men befinner mig på resande fot de närmaste dagarna.

Om jag tog mig för stora friheter med bildbytet så ber jag om ursäkt för detta, men det var vad som kändes rätt för mig då och ett sätt att förmedla att bidraget inte längre var med i tävlingen. Jag vill alltså understryka att det inte på något vis var en aktion för att visa mitt missnöje över situationen om någon skulle ha fått den uppfattningen.

Fixat!
Mina LEGO-byggen på flickr.

Lordflintstone

JIPPI, HURRA! jag har fått en röst!

Tröst priset lottas väll bara mellan de som fått under 3 röster.  ;) :):P

Stigge72

Citat från: Lordflintstone skrivet 16 juni 2016 kl. 09:56
JIPPI, HURRA! jag har fått en röst!

Tröst priset lottas väll bara mellan de som fått under 3 röster.  ;) :):P
Nä, det är de utan röster. ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.