Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Här kommer mitt bidrag. Har försökt avbilda ett träd som fått stå för sig själv på en äng eller i en park. Hade jag haft tiden så hade jag byggt lite mer miljö runt trädet :)


A Tree by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Teabox skrivet 19 maj 2016 kl. 12:49
Här kommer mitt bidrag. Har försökt avbilda ett träd som fått stå för sig själv på en äng eller i en park. Hade jag haft tiden så hade jag byggt lite mer miljö runt trädet :)


A Tree by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Stiligt!

Avslöjar du hur grenarna ser ut efter tävlingen?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Teabox

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 maj 2016 kl. 13:15
Stiligt!

Avslöjar du hur grenarna ser ut efter tävlingen?

Tack. Ja, om det finns intresse så kan jag göra det :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Teabox skrivet 19 maj 2016 kl. 16:52
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 maj 2016 kl. 13:15
Stiligt!

Avslöjar du hur grenarna ser ut efter tävlingen?

Tack. Ja, om det finns intresse så kan jag göra det :)

Det gör det. Om du har något riktigt fiffigt sätt blir det svårt för andra att  använda det i denna tävling.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sparvhjerta

Jag hade också behövt priserna innan denna tävling... men efter att letat genom lådorna så bidde det en stubbe iaf...  :)

Stubbe by Olle Östlund, on Flickr

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 maj 2016 kl. 17:54
Citat från: Teabox skrivet 19 maj 2016 kl. 16:52
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 maj 2016 kl. 13:15
Stiligt!

Avslöjar du hur grenarna ser ut efter tävlingen?

Tack. Ja, om det finns intresse så kan jag göra det :)

Det gör det. Om du har något riktigt fiffigt sätt blir det svårt för andra att  använda det i denna tävling.

Som man frågar får man svar, heter det ju. Jag menade att fråga om du kan visa grenarna innan tävlingen är över, typ nu alltså.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Memmla

Här är mitt bidrag. Jag ville bygga ett träd med en stor stam men det blev mer en jättestubbe med grönt på :D Fick nöja mig med mobilfoton då min kamera har gett upp.

SvanteOlof

Fint med guldkristaller som växer fram ur backen
ordvits: studsmatta = 4186

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

marpe

Kul att se de fina bidragen.

Här kommer ett motionspass för legoögat.

Att tänka träd.
På forumet visas ofta foton på husdetaljer som sen omtolkas till LEGO-bitar. Prova att använda samma tänk till träd.

Vilka bitar ser du?

27 inspirationsbilder tagna med mitt legoöga.

https://flic.kr/s/aHskAREn3Z

Tektor

Citat från: swestar skrivet 08 maj 2016 kl. 20:48
Mitt bidrag: The Journey  :)

Skön känsla! Jag kommer att tänkta på Lil-trädet i Uppdrag Mos Mosel (om det är någon mer som har såna referenser ;) )

swestar

Citat från: Tektor skrivet 23 maj 2016 kl. 16:21
Skön känsla! Jag kommer att tänkta på Lil-trädet i Uppdrag Mos Mosel (om det är någon mer som har såna referenser ;) )
Ahhh... nostalgi. Cirka 30 år sedan man spelade "Uppdrag i Mos Mosel:D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

marpe

Hoppas att det går bra med trädbyggandet. Det är inte för sent att börja nu. Rasslet av ABS brukar hjälpa mig att komma igång. Prova.

Digital inspiration? Här är en stubbe att utgå ifrån.

mechamike

Citat från: Tektor skrivet 23 maj 2016 kl. 16:21
Skön känsla! Jag kommer att tänkta på Lil-trädet i Uppdrag Mos Mosel (om det är någon mer som har såna referenser ;) )

Hade glömt bort Lil trädet , men när du säger det så stämmer det bra.. Spelade om Mos Mosel för 15 år sedan.. är väl dax igen snart.

Nu har även jag börjat bygga träd efter gårdagens partsdraft..  ;D
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.