Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2024

Startat av o0ger, 24 oktober 2023 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Cmf-rykte till september.

Set 71047
Dungeons & Dragons Minifigures

  • Dwarf Barbarian with Axe
  • Githyanki Warlock with Knife
  • Golden Dragonborn Paladin with Shield
  • Halfling Bard with Lute
  • Halfling Druid with Bird
  • Lady of Pain with Cube
  • Mindflayer with Intellect Devourer
  • Strahd von Zarovich with Sword
  • Szass Tam with Skull
  • Tasha the With Queen with Cauldron
  • Tiefling Sorcerer with Red Baby Dragon
  • White Aarakocra Ranger with Dog

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Citat från: CopMike skrivet 31 januari 2024 kl. 10:46Den vill man ju inte missa - bokat ;D!
Citat från: Kwagge skrivet 29 januari 2024 kl. 14:0929/2 har du chans att få det nya Lego House setet som släpps den 1/3. För att få den en dag innan så måste du åka på ett event i Lego House... Mer info i länken..

https://legohouse.com/en-gb/what-s-on/exclusive-product-launch/
Imorgon bär det av - gillar vad jag inte sett på nätet innan ;)!

BeardedNerd

Citat från: Magnus den store skrivet 17 februari 2024 kl. 23:08Cmf-rykte till september.

Set 71047
Dungeons & Dragons Minifigures

  • Dwarf Barbarian with Axe
  • Githyanki Warlock with Knife
  • Golden Dragonborn Paladin with Shield
  • Halfling Bard with Lute
  • Halfling Druid with Bird
  • Lady of Pain with Cube
  • Mindflayer with Intellect Devourer
  • Strahd von Zarovich with Sword
  • Szass Tam with Skull
  • Tasha the With Queen with Cauldron
  • Tiefling Sorcerer with Red Baby Dragon
  • White Aarakocra Ranger with Dog


Det börjar vara dags att köpa en hel uppsättning igen... förhoppningsvis har de såna där 12-staplar då, så är det bara att köpa en hel. Fast ryktet säger också att varje ansikte på de generiska klassfigurerna kommer att finnas i två varianter så i teorin vore till och med dubbletter bra att ha.

Jesperrydhog

Den hära fan jag vid  Coop i Örkelljunga. Jag gillar den nya  Lego polis uniform. 
Den hära är då tagen från .

CopMike

Batman: The Animated Series Gotham City™ -

https://www.lego.com/sv-se/product/batman-the-animated-series-gotham-city-76271

CitatLeta överallt
Det här nya setet har inspirerats av det ikoniska introt till Batman: The Animated Series. Det har samma dynamiska färger och innehåller de välkända byggnaderna från silhuetten av Gotham City™. Men den riktiga överraskningen är det du inte ser direkt. Fans kommer att märka att alla detaljer, fordon, konstruktioner och dekorationer är tagna ur särskilda scener, avsnitt eller ögonblick från den banbrytande serien.

Magnus den store

Snart kommer CMF 26 (som säkert ingen missat).

https://brickset.com/article/107585/collectable-minifigures-series-26-revealed!

Inte så mycket som lockar mig personligen. Hoppades in i det sista på en Classic Space-torso i en ny färg eller i nytryck, men icke sa Nicke. Grattis till de som gillar Blacktron II, Ice Planet och M:Tron.

Det finns dock några delar som lockar mig:
  • Moderna rymdfararens printade tile.
  • M-Tron figurens ammunitionsband.
  • Tefatet från ufo-kostymen.
  • Transparenta delarna till Orion.

printad tile 2x3.jpg ammunitionsband.jpg
tefat.jpg orion.jpg

Fler bilder hos Brick Fanatics:
https://www.brickfanatics.com/lego-71046-series-26-brings-back-best-feature
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

CitatMeet Supersized Tim™ Minion, the first of our new supersized LEGO® sets
He's big. He's bold. He's very, very yellow.

In terms of bricks, it has 102,213 bricks
Plus a record-crushing 8,947-page instruction manual
That's over a year of building fun! That's right, a whole year of building. And building. And building. And b–

Giant gift with purchase!
Easily move Supersized Tim™ Minion from room to room with these safety straps.

The LEGO Group and/or its affiliates are not liable for any lifestyle disruption arising from having Supersized Tim™ Minion living with you at home and looming over all the things. Consult your chiropractor before and after assembly.
75553
https://videoprocessingpipeline.services.lego.com/assets/611c24a8-5ca8-4aed-abf0-afbe830c1e18/50336a4d-8aea-4a04-b5e2-b13b00e6bb39/1080p.mp4#t=0.1

ColA


Magnus den store

Såg den nyheten igår. Första tanken var wtf?. Andra tanken var - jag hatar första april.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

#69
I detta SW-set som släpptes idag (och som är från en planet man borde bygga nån jättestor MOC av ;)!)

har jag en liten fundering hur Sebulba kunnat flyga genom sandstensbågen före Anakin???? Ser lite tight ut va? 

Myko

Forced perspective?

Magnusengstrom

#71
Citat från: CopMike skrivet Igår kl. 11:16I detta SW-set som släpptes idag (och som är från en planet man borde bygga nån jättestor MOC av ;)!)

har jag en liten fundering om Sebulba kunnat flyga genom sandstensbågen före Anakin ???? Ser lite tight ut va? 


I och med att SW är Fantasy så fungerar det.

CopMike

Citat från: Myko skrivet Igår kl. 11:38Forced perspective?
Nja, Sebulbas podd är väl runt 12 studs wide och archen 18838 max 10 inuti?

Han kanske möjligen kan vända den 90 grader horisontellt - ska utredas närmare när settet kommer!

andreaseldh

Dessutom är de ju faktiskt redan igenom båda två, färdriktningen är till höger i bild på asken. Eller menar du en podd som inte är med i just detta set?

Myko

Citat från: CopMike skrivet Igår kl. 11:52Nja, Sebulbas podd är väl runt 12 studs wide och archen 18838 max 10 inuti?

Han kanske möjligen kan vända den 90 grader horisontellt - ska utredas närmare när settet kommer!

Sorry jag menade att bygget är forced perspective så att det ser ut som de passar från en viss vinkel även om de inte gör det.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.