Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rekomenderade butiker

Startat av Mirandir, 13 februari 2009 kl. 18:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Här är ett par butiker som inte är specialicerade på just LEGO men där man kan köpa LEGO/beställa till ett lågt pris.

HBAdventure
Man kan beställa från dem via epost och de håller ett normalpris som är runt 5% lägre än S@H och vanliga LEGObutiker. Råkar ni befinna er i Skellefteå så kan ni ju ta och besöka butiken/LEGOcentret.

Hikmet
Leksaksbutik online med billigt LEGO.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Etzel

Vad kostar frakten från HBAdventure? Jag hittar ingen info om det på sidan.

Mirandir

Jag har faktiskt ingen aning. Jag bor inte så långt från Skellefteå så jag brukar handla från dem "över disk".

Maila och fråga vetja.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Sirre

Jag måste passa på att instämma att Hikmet (Hiko.se) är en väl rekommenderad butik.

Priset ligger oftast på 20% under S@H, och servicen och frakttiden har var mycket bra. Frakten ligger förvisso på 79kr, men den slanten tjänar man snabbt igen med en tillräckligt stor beställning. ;)

Jag har köpt en hel del Star Wars, Technic och City därifrån och är mycket nöjd. ;D

Etzel

Om du planerar köpa något mer därifrån Sirre så kan vi kanske slå ihop våra beställningar och spara ännu mer på frakten (jag bor också i Uppsala nu) ;)

Sirre

Hehehe, låter inte som en dålig idé. :)

[Off Topic] Hur kommer det sig att du bor i Uppsala nu? Och vilken stadsdel? ^^

Etzel

Skulle funka för S@H också kom jag på ;)

(off topic: Jag pluggar, kulturantropologi. Bor på Djäknegatan, Kvarngärdet.)

Sirre

Ah, just det!
Det är många gånger jag blivit ledsen på S&Hs frakt faktiskt. Fått mig flera gånger att avstå beställningar därifrån, tråkigt nog. Det är synd eftersom det brukar dyka upp godbitar där då och då.

[Off Topic] Haha, fo' real!? Jag har en polare som precis började på den kursen. :D Jag hade aldrig hört talas om den förut, och nu vet jag ändå två pers som läser den. x)
Aha, själv bor man i Starbo, om du känner till det (förmodligen inte). ;)
Jag tror moderatorn blir sur snart för allt off topic-snack. :)

Shompis

Hej,

handlade lite i fredags från leksaker.org med bankkort. Får se om de är seriösa.

P.S. Också från Uppsala och läste kulturantropologi A,B,C under 2000-2001!

Etzel

Läskigt sammanträffande :P ;D
Vi får ta och fixa en Uppsala-tråd i en annan del av forumet tror jag, vi verkar ju vara några stycken härifrån  :D
PS: Shompis, har du kurslitteratur till salu?  ;D

Shompis

Paket från leksaker.org har rört sig. Antagligen imorgon vet jag mer om hur seriösa de är. Återkommer mer om detta imorgon eftermiddag.

Etzel, jag har en hel del kurslitteratur från de åren. Vet ej exakt var de är efter flytten för ett år sedan. Letar upp dem och PMar dig om vilka de är och från vilket år de är ifrån när jag kommer hem.

Shompis

grejerna kom!

Intryck:

Priser bland de billigaste i Sverige i online-butiker. De har det mesta, men ingen Technic dessvärre.
Beställde i lördags.
Söndag fick jag bekräftelse att de har packat och ska skickas på måndag. Kollinummer fick jag också.
Måndag skickades varorna och idag tisdag kunde jag hämta dem.
Mycket bra packat då jag i ett meddelande bad om det är möjligt att de packar grejerna extra noggrant. Och det gjorde de. Grejerna var separerade i egna lådor som sen var i den stora kartongen.  Kanon!

Vad jag beställde:

Star Wars Imperial landing craft
Star Wars AT-OP
Star Wars V-Wing
Indiana jones motorcycle chase

Frakt var 108kr och värt det.

leksaker.org rekommenderas varmt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.